Audi wil dit jaar 2500 e-trons verkopen in België

Audi wil dit jaar 2500 e-trons verkopen in België

De Duitse premiummerken Audi, BMW en Mercedes lieten vorig jaar van hun pluimen op de Belgische markt. Maar ze verwachten dit jaar weer groei. En vooral: het langverwachte offensief tegen Tesla krijgt volop vaart. 'Wij mikken op een verkoop van 2500 Audi's e-tron in België', zegt Denis Gorteman, de CEO van D'Ieteren Auto, de invoerder van Audi in België.

Volvo Car Gent verdubbelt productiecapaciteit voor succesmodel XC40

Volvo Car Gent verdubbelt productiecapaciteit voor succesmodel XC40

De verkoop van de Volvo XC40, de SUV die Volvo Car Gent bouwt, loopt als een trein. De fabriek kan de vraag amper volgen, en verdubbelt daarom de productiecapaciteit. "Mijn eerste indruk van Gent is heel positief", zegt de nieuwe fabrieksdirecteur Stefan Fesser in zijn eerste interview.

Belgische loonmarge is vooral te danken aan de loonstijgingen in de buurlanden

Belgische loonmarge is vooral te danken aan de loonstijgingen in de buurlanden

De Belgische lonen mogen de komende twee jaar stijgen met maximum 0,8 procent bovenop de inflatie. Dat zegt de Centrale Raad voor het Bedrijfsleven. Die is vooral het gevolg van de verwachte sterke loonstijgingen in onze buurlanden. Daardoor is het risico beperkt dat de loonopslag de concurrentiepositie van onze bedrijven aantast.

Autoleningen zijn nog goedkoper

Autoleningen zijn nog goedkoper

Het was nog nooit zo goedkoop om een auto te kopen met een krediet. En voor een ecologische wagen bieden de banken vaak nóg lagere rentevoeten aan.

Vlamingen stoppen met werken op 60,3 jaar

Vlamingen stoppen met werken op 60,3 jaar

De gemiddelde leeftijd waarop Vlamingen de arbeidsmarkt verlaten, is in vier jaar gestegen van 59,4 naar 60,3 jaar. Dat is een gevolg van pensioenhervormingen van de vorige regeringen. Er zijn wel grote sectorale verschillen.

Segment van superauto's blijft groeien: 'Vaak hebben de kopers al meer dan één Rolls-Royce'

Segment van superauto's blijft groeien: 'Vaak hebben de kopers al meer dan één Rolls-Royce'

Wolfgang Riepl - De superrijken worden steeds rijker. In hun zog groeit ook de markt van de superauto's. Zo verwacht Aston Martin in 2023 een totale volumeverkoop in het segment van de superpremiummarkt van 110.000 wagens, een verdrievoudiging in zeven jaar. Toch blijft schaarste een doelbewuste strategie. 'Wij verkopen geen wagens, maar een bevestiging van een succesvolle carrière.'

William De Vijlder (BNP Paribas): 'Een nieuwe crisis zal door mensenhanden gemaakt zijn'

William De Vijlder (BNP Paribas): 'Een nieuwe crisis zal door mensenhanden gemaakt zijn'

Jozef Vangelder - Ondanks de groeivertraging zou 2019 opnieuw een goed jaar moeten worden voor de economie. Tenzij de politieke onzekerheid het dipje aanblaast tot een echte crisis. Maar groei is niet de grootste zorg van William De Vijlder, de hoofdeconoom van BNP Paribas. "Hoe houden we voldoende mensen aan het werk? Dat is het echte debat."

Lakkenkoning Luc Thijs zoekt alweer koper voor Alro

Lakkenkoning Luc Thijs zoekt alweer koper voor Alro

Derde keer, goede keer? Luc Thijs zoekt opnieuw een externe partner voor zijn onderneming Alro. Zijn bedrijf verwierf in Europa een speerpuntpositie in de oppervlaktebehandeling van auto-onderdelen.

Drugs op het werk worden een probleem

Drugs op het werk worden een probleem

Xavier Beghin - In de bedrijfswereld wordt veel naar drugs, medicijnen en alcohol gegrepen. De grens tussen de privé- en de werksfeer kan erg vaag zijn. Er zijn verschillende oorzaken voor het gebruik en de problemen worden vaak ad hoc opgelost.

Deze Benelux-aandelen zijn kwetsbaar voor brexit

Deze Benelux-aandelen zijn kwetsbaar voor brexit

Het Britse parlement heeft de deal weggestemd die premier May had onderhandeld met Europa. Het risico op een 'no deal' of een harde brexit is toegenomen. Beleggers leken woensdag te hopen dat Europa uitstel verleent, maar het is interessant om nog eens na te gaan welke aandelen het meest blootgesteld zijn aan het VK.

'Laat Dominique Leroy haar werk doen'

'Laat Dominique Leroy haar werk doen'

Daan Killemaes - Hoelang houdt Dominique Leroy het nog vol als CEO van Proximus? Meer nog: wie wil deze baan nog?, vraagt Trends-hoofdredacteur Daan Killemaes zich af.

Wouter Torfs: 'Retail vaart op een woelige zee'

Wouter Torfs: 'Retail vaart op een woelige zee'

Wouter Torfs, de CEO van Schoenen Torfs, gaf woensdag het eerste gastcollege voor het onderwijsproject 'Ondernemers voor de Klas' in Don Bosco in Haacht. Torfs gaf de 80 laatstejaarsleerlingen onder meer de raad om op wereldreis te trekken en te durven ondernemen.

Waarom de Sint-Annakerk in Gent een Delhaize wordt (en mogelijk ook niet)

Waarom de Sint-Annakerk in Gent een Delhaize wordt (en mogelijk ook niet)

Wim Ver Elst - Schandaal in Gent: de stad knoopt onderhandelingen aan om de leegstaande Sint-Annakerk te verkopen aan Delhaize. Aan die beslissing is een lang selectieproces voorafgegaan. "Het voorstel van Delhaize was het project dat de erfgoedwaarde van de kerk het best respecteerde."

Een harde brexit kost België 40.000 banen

Een harde brexit kost België 40.000 banen

Hoe zwaar weegt de brexit-factuur voor onze economie? Trends vroeg het aan enkele economen. Het antwoord is niet mals. Een harde brexit kan onze economie met 2,35 procent doen krimpen.

Is het geduld van Europa op? 'De Britten zullen eerst met nieuwe feiten moeten komen'

Is het geduld van Europa op? 'De Britten zullen eerst met nieuwe feiten moeten komen'

Het Britse parlement heeft de brexit-deal met Europa afgeschoten. Hoe gaat het nu verder? Moet Europa de hand reiken aan de Britten? Nog niet, aldus Voka-baas Hans Maertens: 'De Britten zullen eerst met nieuwe feiten moeten komen.' Juist wel, vindt Jan Van Hove, hoofdeconoom van KBC: 'Europa heeft te weinig goodwill gehad tegenover de Britten.'

Topeconoom Paul Krugman: 'We zijn niet voorbereid op een crisis'

Topeconoom Paul Krugman: 'We zijn niet voorbereid op een crisis'

'Het hele debat over de handelsoorlog heeft slechts met één man en zijn merkwaardige ideeën te maken.' De wereldvermaarde Amerikaanse econoom Paul Krugman over de dreigende economische crisis en de langetermijnschade die president Donald Trump aanricht.