'Het nieuwe 49R zit in het hogere segment'

'Het nieuwe 49R zit in het hogere segment'

Een kwarteeuw nadat het doek viel over 49R Jeans, komt het merk terug. Met dank aan twee Kortrijkse ondernemers met een nostalgische jongensdroom: Pieter Vandenbogaerde (marketeer) en Frédéric Sierens, die al twintig jaar actief is in de textielwereld.

'Vergrijzing is de allerbelangrijkste marketingtrend'

'Vergrijzing is de allerbelangrijkste marketingtrend'

Bedrijven en hun marketeers staren zich blind op de millennials, terwijl senioren voor velen een enorme kans betekenen, vindt de Amerikaanse auteur Peter Hubbell. "Elk businessplan moet onderzoeken welke waarde de babyboomers kunnen hebben".

In beeld: Trends Gazellen 2017

In beeld: Trends Gazellen 2017

De snelst groeiende bedrijven van Vlaanderen, Brussel en Wallonië werden en worden geëerd.

Materialise, Den Berk en Infohos Services zijn de Ambassadeurs van de Vlaamse Gazellen

Materialise, Den Berk en Infohos Services zijn de Ambassadeurs van de Vlaamse Gazellen

Elk jaar publiceert Trends de ranglijst van de snelst groeiende bedrijven van het land. We noemen ze de Trends Gazellen. In de voorbije weken kon u al de rangschikking raadplegen van Brussel en de vijf Vlaamse provincies. Deze week sluiten we af met de snelste groeiers van heel Vlaanderen. De uitblinkers zijn - elk in hun categorie - Materialise, Den Berk en Infohos Services. Zij krijgen de eretitel Ambassadeurs van de Vlaamse Gazellen, editie 2017.

Met dank aan Donald Trump

Met dank aan Donald Trump

Het bedrijf van de Iraanse computerwetenschapper Zahra Khani is een van de start-ups die deelnemen aan het programma van de Brusselse accelerator B-Sprouts. "Door Donald Trump zijn de Verenigde Staten geen optie voor mij."

'Met schroot valt geen geld meer te verdienen'

'Met schroot valt geen geld meer te verdienen'

31 jaar lang kocht en verkocht ze metaalafval, van ijzer over koper tot zink. Toen ze in 1985 de zaak van haar vader overnam, was Martine Van Waeyenberghe de enige vrouwelijke schroothandelaar in Vlaanderen. Onlangs verliet ze de schrootbusiness en opende ze een verfijnde koffiezaak. "De gouden tijden lagen achter ons."

Antwerpen en Gent gaan Barcelona en Amsterdam achterna

Antwerpen en Gent gaan Barcelona en Amsterdam achterna

Overdekte markten lijken de ideale oplossing om leegstand aan te pakken, voedselproducenten een extra afzetmarkt te bieden én consumenten te voorzien van de nieuwste hypes. Zeker in combinatie met een horecaconcept worden de markten nieuwe trekpleisters. Wat niet betekent dat ze automatisch in elke stad een succes worden.

'Wij parkeerden om de hoek toen we klanten bezochten'

'Wij parkeerden om de hoek toen we klanten bezochten'

Dat zeggen Joris Van Der Gucht en Tim Vandecasteele, twee jonge ondernemers, in Z-Talk Goossens. Samen startten ze in 2013 het bedrijf Silverfin op, dat software-oplossingen maakt voor accountants.