10 Europese rolmodellen voor start-ups

10 Europese rolmodellen voor start-ups

Ook Europa heeft zijn rolmodellen voor internetondernemers, maar ze zijn vaak nauwelijks bekend. Deze tien ondernemers zijn goed ...

De zes geboden voor familiale e-commerce

De zes geboden voor familiale e-commerce

Voor veel familiebedrijven is e-commerce een dilemma. Afwachten en niet investeren is een risico. Maar te vroeg de stap zetten, ...

Robot wordt marketingassistent

Robot wordt marketingassistent

De grote technologiebedrijven steken elkaar de loef af om nieuwe algoritmes in te kopen. Dat resulteert in almaar betere artificiële ...

Ode aan de verkoop

Ode aan de verkoop

De ultieme maatstaf voor het succes van een start-up is betalende klanten te overtuigen, zodat die inkomsten genereren. Helaas ...

De kunst van het pitchen

De kunst van het pitchen

Hoera, 'Dragons' Den komt naar Vlaanderen! Wellicht wel niet onder die naam (het wordt Leeuwenkuil), maar een afgeleide daarvan ...

Emoticons maken merken menselijker

Emoticons maken merken menselijker

Hoewel we nu al flirten met een overdosis, blijft het succes van emoticons in stijgende lijn gaan.

Groei 'hacken' vervangt marketing

Groei 'hacken' vervangt marketing

Auteur Sean Ellis ontleedt in het praktisch boek 'Growth hacking' de kunst een softwarebedrijf te laten groeien met weinig tot ...

Belg Lieven Bertels bouwt mee aan kunstencentrum van Walmart-familie

Belg Lieven Bertels bouwt mee aan kunstencentrum van Walmart-familie

De Belg Lieven Bertels is de eerste werknemer van het nieuwe kunstencentrum van de Walmart-familie. Hoe groot het budget wordt, hangt af van hoe goed de beurzen het de komende jaren doen. "Dat is in België niet eens zo anders, hoor."

Hoe de UEFA een markt wil creëren voor vrouwenvoetbal

Hoe de UEFA een markt wil creëren voor vrouwenvoetbal

Discussies over het gelijkschakelen van de premies voor vrouwen en mannen die voor de nationale voetbalploeg spelen, worden niet toevallig nu gevoerd. Peter Willems van de UEFA legde gisteren uit hoe de koepel van Europese voetbalfederaties het vrouwenvoetbal in de markt wil zetten.

Marketeer van het Jaar (in beeld)

Marketeer van het Jaar (in beeld)

Guy Elewaut (Colruyt Group) en David Favest (MIVB) zijn de Marketeers van het Jaar. Bekijk de beelden van de uitreiking.

Azteq wil besparen met groene warmte

Azteq wil besparen met groene warmte

Twee Belgische broers koesterden in de jaren negentig grootse plannen in zonne-energie. Na een omweg via Israël keren ze vanuit China terug naar de heimat.

Bakfiets verleidt jonge ouders en bedrijven

Bakfiets verleidt jonge ouders en bedrijven

De bakfiets verschijnt almaar vaker in het straatbeeld. Ouders vervoeren er hun kroost mee. Bedrijven ontdekken hem als pr- en bedrijfsvoertuig.

Zelfklevende make-up: de Belgische eyeliner waar Chanel voor valt

Zelfklevende make-up: de Belgische eyeliner waar Chanel voor valt

Een goed jaar geleden werkten Maarten Bouciqué en Matthias Verbeke nog als juristen voor multinationals. Nu lanceren ze met Mily een nieuw merk van zelfklevende make-up. De producten zijn te koop in Parijs en Londen. Nu nog de Belgische markt veroveren.