Starter van de week: Dealside is de redder van slapende deals

Thomas Smolders medewerker Trends

Bedrijven zitten vaak op ‘slapende deals’ die interessante klanten kunnen worden, maar die ze mislopen doordat het momentum verloren gaat. Met hun technologie willen Nicolas Christiaen (ex-Cashforce), Xander Berkein (ex-Deliverect) en Lander T’Kindt (ex-StarApps) daar verandering in brengen.

Hoe is het idee ontstaan?

“Nadat Lorenz Bogaert, die Netlog oprichtte, en ik elkaar op een receptie hadden ontmoet, zijn we ideeën beginnen uit te wisselen”, zegt Nicolas Christiaen. “Als investeerders hebben we inzicht in de verkooppijplijn van verschillende bedrijven. We merkten dat ondernemers hun leads vaak niet of niet op tijd konden afronden, en tegelijkertijd veel slapende deals hadden. Door in gesprek te gaan met mensen uit ons netwerk zijn we binnen Lorenz’ start-upstudio StarApps technologie gaan ontwikkelen die dat probleem kon oplossen.”

Hoe werkt de technologie?

“In eerste instantie identificeren we op basis van data-analyse en AI interessante potentiële deals die slapend zijn. We kijken hoelang deals aanslepen, hoeveel interacties er waren en hoe die verliepen, in welke mate de klant aansluit bij het ideale profiel, enzovoort. Op basis daarvan kunnen we een rangschikking maken van de meest relevante slapende deals en de ervoor drempel verlagen. We stellen automatisch mails op die de businessdevelopers kunnen goedkeuren en versturen, en baseren ons daarvoor ook op de schrijfstijl en de frequentie van eerdere communicatie.”

Hoever staat u vandaag?

“We hebben een groep alfatesters, die feedback op ons prototype gaf. Op basis daarvan maakten we een bètaversie van Dealside, die binnenkort gelanceerd wordt en waarvoor geïnteresseerden zich kunnen aanmelden.”

Wie zijn de gebruikers?

“In principe kan elke b2b-professional onze technologie gebruiken, maar in de praktijk is ze vooral relevant voor bedrijven met langere en complexere salescycli, waarin je deals niet in één of twee interacties kunt sluiten. Onze ambities zijn internationaal.”

Hoe gebeurt de financiering?

“We hebben een stevige fundering omdat we zelf geld in Dealside staken. Voorlopig focussen we op het product en de meerwaarde voor de gebruikers, maar we merken al interesse bij investeerders. In de loop van het jaar zullen we het proces voor een kapitaalronde opstarten.”

Partner Content