Nieuws Nieuws De echte reden waarom Twitter opeens X.com moet worden Een nieuwe dag, een nieuwe stunt van Elon Musk. Twitter wordt vervangen door X.com. Zelfs het iconische logo met het vogeltje sneuvelt. De uitleg van Musk is dat het past in zijn strategie om van Twitter "het digitale dorpsplein van de wereld" te maken. Zijn echte motieven zijn veel minder idyllisch. Twitter balanceert op het rand van het faillissement. Musk gokt op twee paarden, om toch als een overwinnaar uit dat faillissement te komen.
Nieuws Nieuws Miljoenen registraties voor microblogsite Threads: ‘Zuckerberg hoopt dat Twitter aan implosie bezig is’ Het sociale netwerk Threads is donderdag uitgerold in honderd landen, waaronder de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. De Twitter-achtige microblogsite zag, zeven uur na de lancering, een recordaantal van wel 10 miljoen gebruikers zich registreren. Waar komt dit project plots vandaan? “Meta had duidelijk iets nieuws nodig”, laat professor en mediaspecialist Tom Evens (UGent) optekenen door Trends/Kanaal Z.
Investeren Investeren De 5 favoriete aandelen van... Xavier Boussemaere (Aphilion) Hoe vergaat het de beurshandel in de zomer? Trends.be polst wekelijks bij waarnemers van de aandelenmarkten naar de effecten die hun voorkeur wegdragen.
Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid Centrum voor Cybersecurity: 'Belgische bedrijven moeten ook waakzaam zijn voor TikTok' TikTok wordt geweerd uit steeds meer Belgische overheidsdiensten en op verschillende beleidsniveaus, na een aanbeveling van Staatsveiligheid en het Centrum voor Cybersecurity (CCB). Moeten ook bedrijven zich zorgen maken om Chinese spionage via dit soort apps?
Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid TikTok-filter loopt uit de hand: hoe laten we bedrijven ethisch omgaan met generatieve AI? Een nieuwe filter op TikTok zorgt overal voor verontwaardiging. Hij gebruikt een algoritme op basis van artificiële intelligentie (AI) om je gezicht volledig op maat te transformeren in lijn met de typische schoonheidsidealen. Dat gebeurt op een manier die we nooit eerder zagen in een socialemedia-app. Hoe dwing je bij bedrijven af dat ze AI op een ethische manier gebruiken?