Carrefour: klanten die twee keer hebben betaald, krijgen geld terug

Klanten van Carrefour die twee keer hun kassabon van de rekening zagen gaan, worden vanaf vandaag – dinsdag 27 april – en uiterlijk donderdag terugbetaald. Dat meldt de supermarktketen. Miscommunicatie tussen twee banken en MasterCard lag volgens Carrefour aan de basis van de fout.

Sommige betalingen bij Carrefour werden zaterdag dubbel afgerekend. Hoeveel klanten precies getroffen zijn, is niet duidelijk. ‘Een heel aantal’, aldus een woordvoerster van de supermarktreus.

De fout lag niet bij Carrefour en evenmin bij Worldline, het bedrijf dat elektronische betalingen verwerkt. ‘Het gaat om een communicatiefout tussen twee banken, onder meer de Franse bank Crédit Mutuel, en Mastercard’, aldus Carrefour-woordvoerster Aurélie Gerth.

Niet alleen klanten van Carrefour kregen te maken met een dubbele afrekening. Ook bij schoenenketen Torfs was dat het geval, bevestigt het bedrijf. Het gaat wel slechts om een klein aantal: ongeveer 700 klanten, goed voor minder dan 5 procent van de zaterdagomzet, klinkt het.

Partner Content