Volgens de supermarktketen ligt het probleem bij Worldline, een bedrijf dat elektronische betalingen verwerkt, maar dat ontkent formeel dat het aan de basis van de storing ligt. Dat alles meldt VRT NWS maandagavond.

Carrefour bevestigt dat bij sommige klanten die zaterdag met een Belgische Maestrokaart hebben betaald, het geld twee keer van hun rekening is gehaald. Worldline ontkent formeel dat het iets met het probleem heeft te maken. 'Wij hebben onze systemen grondig onderzocht en daaruit blijkt dat zich bij ons geen technische storing heeft voorgedaan', zegt woordvoerder Eric Spapens. 'Het gaat om een appreciatiefout bij Carrefour. Ze denken dat het probleem bij ons ligt, maar dat is niet zo.'

Bij Carrefour geeft intussen niemand meer thuis op vragen om een reactie van de VRT-redactie. Op Twitter verzekert de supermarktketen haar klanten wel dat de tweede betaling zal worden geannuleerd.

Volgens de supermarktketen ligt het probleem bij Worldline, een bedrijf dat elektronische betalingen verwerkt, maar dat ontkent formeel dat het aan de basis van de storing ligt. Dat alles meldt VRT NWS maandagavond.Carrefour bevestigt dat bij sommige klanten die zaterdag met een Belgische Maestrokaart hebben betaald, het geld twee keer van hun rekening is gehaald. Worldline ontkent formeel dat het iets met het probleem heeft te maken. 'Wij hebben onze systemen grondig onderzocht en daaruit blijkt dat zich bij ons geen technische storing heeft voorgedaan', zegt woordvoerder Eric Spapens. 'Het gaat om een appreciatiefout bij Carrefour. Ze denken dat het probleem bij ons ligt, maar dat is niet zo.' Bij Carrefour geeft intussen niemand meer thuis op vragen om een reactie van de VRT-redactie. Op Twitter verzekert de supermarktketen haar klanten wel dat de tweede betaling zal worden geannuleerd.