AB InBev werpt zich met Starbucks op ijsthee
De Amerikaanse koffieshopketen Starbucks en ‘s werelds grootste bierbrouwer AB InBev bundelen de krachten om vanaf volgend jaar een gamma ijstheeproducten los te laten op de Amerikaanse markt. Dat hebben ze samen aangekondigd.
Starbucks verkoopt al sinds zijn ontstaan in 1971 thee. Eind 2012 nam het de theewinkelketen Teavana over voor 620 miljoen dollar, met als doel de theemarkt “opnieuw uit te vinden”.
Onder dat Teavana-merk wil Starbucks in de eerste helft van 2017 een ijstheegamma op de Amerikaanse markt brengen. Daarvoor is de hulp ingeroepen van AB InBev, dat zal zorgen voor productie, botteling en distributie naar winkels in de hele VS.
Expertise en productiecapaciteit
Volgens de Amerikaanse theevereniging is 80 procent van alle thee die in de VS wordt gedronken, ijsthee. Carlos Brito, CEO van AB InBev is er van overtuigd dat zijn bedrijf samen met Starbucks de nodige successen zal boeken. “Door de samenwerking spelen we de troeven van beide bedrijven uit. Zowel AB InBev en Starbucks staan als merk sterk in de markt”, klinkt het. “Starbucks blinkt uit in productkennis wat tee betreft, en bij AB InBev staan wij voornamelijk sterk op vlak van productiecapaciteit en distributie.”
Beide bedrijven verwachten dat ze tegen tegen de tweede helft van 2016 een finaal akkoord zullen hebben. (Belga/NS)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier