Ondernemen Ondernemen Productie bij Audi Brussels ligt stil door staking bij toeleverancier In de met sluiting bedreigde fabriek van Audi in Vorst ligt de productie stil als gevolg van een staking bij een toeleverancier. Dat bevestigt Audi Brussels-woordvoerder Peter D'hoore woensdag, na berichtgeving van L'Echo.
Video | Z-Nieuws Video | Z-Nieuws BEKIJK - Audi legt productie in Vorst definitief stil in februari Er is alsnog een nieuwe mogelijke investeerder voor de fabriek van Audi in Vorst. Dat melden vakbonden en directie na een bijzondere ondernemingsraad bij de autobouwer. De directie heeft ook aangekondigd dat ze de productie in de vestiging wil stoppen op 28 februari 2025. Tot die tijd vallen er geen ontslagen meer.
Nieuws Nieuws Audi wil productie in Vorst eind februari 2025 stopzetten Audi Brussels stopt per 28 februari 2025 met de productie van de Audi Q8 e-tron in Vorst, bericht het persagentschap Belga. Voor dit jaar zijn er geen ontslagen meer gepland. Dat bevestigen vakbonden en directie na een bijzondere ondernemingsraad. Er zou ook een nieuwe potentiële investeerder zijn voor de Audi-fabriek.
Opinie | Wolfgang Riepl Opinie | Wolfgang Riepl 'De Europese Commissie moet meer overleggen en minder opleggen' De Europese Commissie is vooral verworden tot een bureaucratie met een oeverloze neiging tot regeltjes en voorschriften.
Nieuws Nieuws Update Crisis bij Audi Brussels: de alternatieve pistes, overnamekansen en terugvordering van miljoenen aan Vlaams subsidiegeld De arbeiders bij Audi Brussels gaan woensdag niet, zoals gepland, opnieuw aan de slag na weken van collectief verlof en sluiting. Er blijven te veel vragen open over hun toekomst, nadat de directie dinsdag bevestigde dat geen enkel model zal worden toegewezen door Audi en de groep Volkswagen. Volgens de vakbonden betekent dat de sluiting van de fabriek, al spreekt de directie dat tegen. Wat zijn de mogelijkheden?
Nieuws Nieuws Audi legt 1,3 miljard euro opzij voor Audi Brussels Het Duitse premiummerk Audi reserveert 1,3 miljard euro aan herstructureringskosten voor "een alternatief gebruik of de sluiting van Audi Brussels". Dat meldt de groep bij de bekendmaking van de halfjaarresultaten.
Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid Audi is bij de grootste verliezers op de Europese automarkt dit jaar: wat is er aan de hand? Audi was in de eerste helft van 2024 een van de grote verliezers op de Europese automarkt. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van de Europese autoconstructeurskoepel ACEA. Audi kondigde vorige week nog een herstructurering aan in zijn fabriek in Vorst.
Nieuws Nieuws Audi Brussels is zware test voor Duitse Mitbestimmung De herstructurering van Audi Brussels komt er omdat de aandeelhouders van Audi hun wil hebben doorgedrukt, tegen de wens van de vakbonden in. Het dossier wordt dan ook een test voor het befaamde Duitse model van Mitbestimmung.
Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid Bayer Benelux-topman Werner De Prins zwaait af: ‘De farmasector gaat niet plots stuk, maar takelt af’ Werner De Prins zwaait weldra af als topman voor de Benelux van het door glyfosaat getroebleerde Duitse concern Bayer. Dat het afscheid hem zwaar zal vallen, steekt de Mechelse workaholic niet weg. Evenmin verhult hij dat de relatie van farma met de overheid erodeert.
Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid Mist deze verkiezingscampagne inhoudelijke ernst? Beloftes van niet-gefinancierde belastingverlagingen en koopkrachtmaatregelen. Rijkentaksen die staatsfinanciën in één klap gezond maken. Een miljardensanering van de begroting die "geen pijn zal doen". "Weinig realistisch en niet ernstig", waarschuwt Rudy Provoost. De Voka-voorzitter vraagt meer aandacht voor de bezorgdheden van ondernemers: concurrentiekracht, vergunningsbeleid en groeivriendelijke fiscaliteit.
Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid 3.000 jobs op het spel bij Audi Brussels: de zes grootste problemen die onderhandelen moeilijk maken Bij Audi Brussels dreigen eind oktober 1.410 van de meer dan 3.000 banen te verdwijnen. Audi wil mogelijk de productie van de elektrische Q8 e-tron sneller dan gepland stoppen. Vanaf 2026 is er helemaal geen toekomstperspectief meer. De voorbije twee decennia is er al meermaals succesvol onderhandeld over het voortbestaan van de fabriek in Vorst, maar: "Deze keer liggen de kaarten slechter", klinkt het bij de auto-experts waar Trends mee sprak. Zij benoemen de zes grote problemen van Audi Brussels.
Adviezen voor beleggen Adviezen voor beleggen De 5 favoriete aandelen van... Vincent Vandamme (Isatis Global Natural Resources Flexible Fund) Hoe vergaat het de beurshandel in 2024? Trends.be polst bij waarnemers van de aandelenmarkten naar de effecten die hun voorkeur wegdragen.
Ondernemen Ondernemen Denis Gorteman (D’Ieteren Automotive): ‘Het Autosalon op de Heizel is nog niet dood’ 2024 opende zonder Autosalon. En toch is de hoogmis op de Heizel nog niet dood en begraven. Denis Gorteman, de CEO van de marktleider D’Ieteren Automotive, de invoerder van Volkswagen Groep, ziet het Autosalon de volgende jaren terugkeren. "De Belg houdt van auto’s. Maar het Autosalon moet meer zijn dan een aantal modellen die naast elkaar staan in een paleis van de Heizel."
Adviezen voor beleggen Adviezen voor beleggen De 5 favoriete aandelen van... Patrick Casselman (BNP Paribas Fortis) Hoe vergaat het de beurshandel nu de rente voorbij haar piek lijkt? Trends.be polst wekelijks bij waarnemers van de aandelenmarkten naar de effecten die hun voorkeur wegdragen.
Nieuws Nieuws Update Audi Brussels maakt voorlopig geen elektrische Q4: 'Er is iets aan de hand bij Volkswagen AG' Audi Brussels moet de productie van de elektrische Q4 e-tron, die begin volgende maand opgestart zou worden, voorlopig on hold zetten. De gevolgen op langere termijn zijn onduidelijk. Autojournalist Yves Wouters zoekt de oorzaak vooral bij het moederbedrijf Volkswagen Ag. Het werk is dinsdag tijdens de loop van de voormiddag hernomen.
Ondernemen Ondernemen Chinese wagens overspoelen Europa Na de Japanners en de Zuid-Koreanen overspoelen nu de Chinezen de West-Europese automarkt, met vooralsnog vrij onbekende merken als Aiways, Li Auto, MG, Nio en Xpeng. Voor de nieuwe wereldmacht is de auto-industrie een van de cruciale sectoren waarmee het de wereld wil veroveren.
Belastingen Belastingen Wat verandert er binnenkort voor uw bedrijfswagen? De spelregels rond de fiscale aftrekbaarheid van niet-emissievrije bedrijfswagens werden de voorbije jaren almaar strenger. 1 juli 2023 is de volgende belangrijke deadline voor de autofiscaliteit. Wat houdt die precies in?
Duurzaamheid Duurzaamheid Hoe elektrische voertuigen de occasiemarkt veranderen Elektrische auto’s zullen pas echt duurzaam zijn als hun batterijen lang meegaan. Voor de tweedehandsmarkt is de gezondheid van de batterij belangrijker dan de kilometerstand of de leeftijd.