Hoe is het gesteld met uw timemanagement?
U weet hoe belangrijk een goed tijdbeheer is, maar gebruikt u ook een slimme methode om uw tijd in te delen? Lees deze 8 slimme tips. Of beter nog, doe de test en win een on-the-job coaching.
U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
Deze 8 tips zorgen voor minder stress en een beter beheer van uw tijd.
1 Voorzie voor een specifieke taak 25 procent buffertijd om onvoorziene problemen op te vangen.
2 Handel ‘s morgens eerst een belangrijke taak af voor u met het lezen van uw mails begint. Zo begint u de dag meteen met een goed gevoel.
3 Onderhandel over deadlines: het is niet altijd nodig dat u onmiddellijk in actie schiet.
4 Groepeer maximaal uw afspraken om nodeloze verplaatsingen te vermijden.
5 Beslis en communiceer uw beslissing: zo is er geen verwarring over wie welke taak afhandelt. Resultaat: minder stress voor u.
6 Als een taak minder dan twee minuten in beslag neemt, handel die dan onmiddellijk af.
7 Sluit af! Niets is zo stresserend dan open-taakspanning. Sluit dus dagelijks uw to do’s af: duid aan wat afgewerkt is, ruim op en bepaal uw to do’s voor de volgende dag.
8 Hou de deur af en toe dicht en las een ‘nu even niet’-moment in. Blokker deze tijd ook in uw agenda.
Wilt u weten hoe goed u nu al bent in tijdsbeheer? Bent u een crack of is er werk aan de winkel?
U kunt het nagaan op de timemanagementtest van Kluwer. Deel uw resultaat op Facebook of Twitter en u maakt kans op een on-the-job time coaching. Onze coach geeft u een halve dag on-the-job training rond planning, agendabeheer en prioriteiten.
Werkt de link niet: ga dan naar www.kluweropleidingen.be/tijd
Bron : Kluwer Opleidingen
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier