Pidpa overweegt juridische stappen tegen rondtrekkende schijnmedewerkers

(Belga) De Antwerpse waterleverancier Pidpa blijft oproepen krijgen van klanten waar schijnwerknemers met slechte bedoelingen aanbellen. Eveneens blijkt nu dat klanten ook telefonisch door de malafide individuen gecontacteerd worden, om zo een afspraak te proberen maken. Het bedrijf denkt na over verdere stappen en blijft oproepen tot waakzaamheid.
Eerder deze week waarschuwde waterleverancier Pidpa al voor personen die aanbellen om zogezegd de drinkwaterkwaliteit te testen. Die zou vervolgens slecht zijn, met de bedoeling om dan een dure, maar nutteloze filter te verkopen. Mogelijk worden ook diefstallen gepleegd. “We willen vooreerst benadrukken dat ons personeel heel soms wel eens binnen moet zijn, maar wees alert en vraag om legitimatie”, zegt Pidpa-woordvoerder Alain T’Syen. “De mensen zijn wel meer op hun hoede en we ontvangen ook meer telefoontjes van klanten om feiten te melden”. Zo kreeg het nutsbedrijf een melding over een alerte dame uit de buurt van Brasschaat, waar de personen nu actief zijn. Zij vroeg om identificatie, en toen dat niet kon, zei men “wel eens bij de buren te zullen proberen”. Ook blijken klanten van de schijnmedewerkers telefoontjes te ontvangen. “Iemand werd om 10 uur ‘s avonds zogezegd door Pidpa opgebeld om een afspraak te maken.” Mogelijk passen de malafide personen hun tactieken aan, maar het kan volgens T’Syen ook zijn dat de praktijk al eerder bestond en nu pas voor het eerst wordt gemeld. Dat de schijnmedewerkers met potentiële slachtoffers bellen, geeft politie en justitie potentieel meer onderzoeksmogelijkheden. “We zijn nu aan het onderzoeken wat we verder kunnen doen. Je moet bijvoorbeeld mensen hebben die willen getuigen”, vervolgt T’Syen. “Voor zover we nu kunnen achterhalen, hebben de berichten die wij rondsturen dat bedrijf of die bedrijven nog niet afgeschrikt.” (Belga)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier