‘Mijn uitdaging is Een mainstreammerk te maken’

© Illias Teirlinck

WIE

Thomas Hendrickx (31)

IS

Business development manager bij het duurzame-energieplatform Bolt

WAS

“Ik studeerde toegepaste economische wetenschappen en ging nadien naar de Vlerick Business School. Daarna werkte ik voor Haribo als brand manager en later als product innovation manager in België, Nederland en het hoofdkwartier in Duitsland. Die laatste functie was een echte speeltuin: ik mocht nieuw snoepgoed uitvinden. Ik doorliep de hele innovatiecyclus van de producten, werkte samen met laboranten, ging naar speelgoedbeurzen en testte smaakjes en texturen.”

“Vervolgens contacteerde Red Bull me om als brand marketing manager aan de slag te gaan voor de Belgische en de Luxemburgse markt. Dat vond ik een gigantische uitdaging. Het was marketing next level. Red Bull heeft een heel sterke bedrijfscultuur. Als startende manager word je voor een week uitgenodigd in het hoofdkwartier in Salzburg, dat is gebouwd in de vorm van een vulkaan. Alles wat je daar ziet, is heel geavanceerd en ademt Red Bull. Je wordt er helemaal ondergedompeld in alle waarden van het merk.”

WIL

Na een jaar bij Red Bull ging ik voor een radicale switch, naar Bolt: een platform voor duurzame energie, dat lokale groenestroomopwekkers aan lokale consumenten koppelt. Ik wil de vaardigheden die ik heb geleerd bij de grote bedrijven nu inzetten om een maatschappelijke verandering op gang te brengen. In de sector van de hernieuwbare energie kan dat. Mijn grote uitdaging is van Bolt een mainstreammerk te maken, dat niet alleen matcht met mensen die heel geëngageerd zijn voor het klimaat.”

VRIJE TIJD

“Muziek luisteren, lezen, fietsen en lopen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content