‘Groeien en de juiste klanten vinden’

WIE

Jonas Moors (43)

IS

Account director en lid managementteam darwin BBDO

WAS

Dat Jonas Moors in de reclamebusiness stapte, was geen verrassing. Zijn vader, Hubert Moors, startte in 1984 met Walter Bronselaer bij het toenmalige VVL/BBDO het reclamebureau Moors & Bronselaer. “Ik heb communicatiewetenschappen aan de KU Leuven gestudeerd”, zegt Jonas Moors. “Mijn ambitie was niet een creatief te worden, maar de theoretische kant op te gaan.” In 2002 begon hij als zelfstandige bij Strategic Planning, een bureau dat zijn vader na de verkoop van Moors & Bronselaer had opgezet. “Toen hij stierf in 2003, is alles wat in het water gevallen.” Moors was actief in verschillende bureaus, waaronder Kunstmaan en Boondoggle. Eind 2015 vroeg TBWA hem als account en client service director. In 2020 trad in dienst van Accenture Song, een onderdeel van de consultant Accenture. In oktober 2022 startte Moors bij darwin BBDO, het boutique agency van BBDO, waar hij samen met Eva Maes het accountteam leidt.

WIL

“Het mooie is dat darwin BBDO de voortzetting is van het bureau dat mijn vader had opgericht”, zegt Moors. “Mijn ambitie is te groeien en de juiste klanten te vinden. We hebben 25 medewerkers en we willen naar 40 tot 45 mensen. Maar dan moet de business er zijn. We moeten de fundamenten leggen om te kunnen bouwen.”

De kleine klanten van grote broer BBDO zijn grote klanten voor darwin BBDO. “De uitdaging van de klant moet onze uitdaging worden”, aldus Moors. “Ik wil weten waar hij staat. Gaat het goed of niet? En als het niet goed gaat, zal een campagne dat verhelpen? Ik ben voor een open relatie. Klanten komen bij ons voor een creatieve oplossing van hun marketing- en communicatieprobleem.”

VRIJE TIJD

Muziek, boeken lezen en joggen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content