ALS HET MAAR OPVALT

The Neon Company uit Tubeke, gespecialiseerd in verkooppunt- communicatie, bezorgt de kantoren van BBL en Generale Bank een opfrisbeurt.

In Tubeke huist niet alleen Forges de Clabecq. Nv The Neon Company ( TNC) verhuisde een jaar geleden naar de gloednieuwe industriezone Heilige Renelde. “Een schitterende ligging, een aantrekkelijke prijs en de puike samenwerking met de lokale autoriteiten overhaalden TNC tot de stap,” vertelt managing director Jean Pierre Decree. Voordien huisde TNC in Sint-Pieters-Leeuw, maar “het barstte er uit zijn voegen.”

Het bedrijf positioneert zich binnen zijn sector “vrij uniek”. TNC levert een allesomvattende verkooppuntcommunicatie : van het ontwerp, de fabricatie, via de installatie, tot het beheer. “De mensen in bedrijven die belast zijn met merchandising, en de verkooppunten, werken op een zeer gefragmenteerde markt,” noteert Jean Pierre Decree. Lichtreclames maakt één producent, een ander de displays, de derde signalisatie. The Neon Company besloot al deze aspecten te bundelen, zowel extern (de identificatie op de gevel), als intern (point-of-sale-materiaal).

Bovendien is de doelgroep van het bedrijf sterk afgelijnd. “We werken uitsluitend voor netwerken, niet voor de bakker op de hoek,” zegt Jean Pierre Decree. De bedrijven beschikken over 50 tot meer dan 100 verkooppunten. De sectoren zijn onder meer banken, automotive, tabak en auto-industrie.

Deze allesomvattende aanpak loont. Na vier jaar werking oogt de lijst met klanten mooi. Voor de BBL verzorgt TNC de operatie Kantoor 2000 : de merchandising van alle kantoren, naar rato van vier per week, wordt vernieuwd. Dit omvat zowel het naambordje van de bediende, de paraplubak, de vitrinekast, displays voor folders, als de lichtreclame. “Wij stockeren zelfs voor de BBL. We centraliseren en beheren de voorraden. We doen het beheer van het agentschap en zorgen voor de fysieke installatie.” Voor de Generale Bank vernieuwt TNC de merchandising in de helft van de kantoren. Een ander visitekaartje is het nieuwe logo van de Rijkswacht : TNC ontwerpt en produceert 490 lichtreclames in de gebouwen van de brigades.

Bedrijven zijn bereid voor een uitgebreide dienstverlening te betalen, stelt Jean Pierre Decree vast. Volgens de zaakvoerder heeft TNC, dat in 1993 werd opgericht, vandaag een solide structuur. De omzet, die de voorbije jaren een ingehouden groei kende, mag vanaf dit jaar sterk stijgen. Vorig jaar bedroeg de omzet 80 miljoen, dit jaar wordt meer dan 100 miljoen voorzien. Bij TNC werken 30 mensen. De zaak is in handen van Jean Pierre Decree en medevennoten Thierry Renard en Eric Schotte.

JEAN PIERRE DECREE (THE NEON COMPANY) Eenheid brengen binnen de erg versnipperde markt van merchandising.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content