3 marketingtips van Serena Williams

De Amerikaanse tennisser Serena Williams is zich aan het klaarstomen voor Roland Garros en Wimbledon, maar is ook een ondernemer. Ze heeft een eigen kledinglijn en investeert in start-ups. Het Amerikaanse blad Fast Company tekende 3 tips op die ze zelf haalde bij Nike, haar kledingsponsor.
U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
1 Het onzichtbare is even waardevol als het zichtbare
“Toen ik voor het eerst bij Nike kwam vertelde ik hen dat het er niet toe doet hoe het aanvoelt, maar dat ik er goed wilde uitzien. En zij zeiden: ‘We zulllen je er goed laten uitzien en we zullen ervoor zorgen dat het comfortabel is.’ Vorig jaar was mijn kleedje op Roland Garros bijna als een kleedje van Hervé Léger, met heel strakke stof. Maar ik kon presteren en bewegen. Het was heel functioneel, maar tegelijk was er design en stijl aan toegevoegd.”
2 Beschouw jezelf als de underdog
“Ik ontwricht mijn merk niet genoeg. Ik zou dat meer moeten doen. Nike probeert altijd beter te doen. Ze zeggen nooit ‘Ik ben nummer één, en ik ben gelukkig’. Ze zeggen altijd: ‘Hoe kunnen we verbeteren?’ Die houding is niet beperkt tot een bedrijf of ondernemen, maar je kunt hem toepassen op je leven, bijvoorbeeld: ik wil een fantastische moeder zijn, of een fantastische student of dokter. Wat kan ik nog beter doen?”
3 Bied altijd iets nieuws aan
“Kijk naar hoe Nike begon, van de jaren tachtig tot nu, en je ziet een gigantisch verschil,” zegt Serena Williams, die zich afvraagt hoe tennissers er vroeger in slaagden om te spelen zonder alle vernieuwingen die er nu zijn. “Elke keer ik me omdraai is er weer iets nieuws: broeken met verluchting, stof zonder naden. Ze vinden stoffen uit. Voor mij, met mijn modeachtergrond, is dat heel leuk. Ik gebruik deze zaken altijd voor mijn kledinglijn.”
Bron: Fast Company
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier