Visa profiteert van dominante positie
Visa rapporteerde een nettowinst van USD 1,4 miljard, of USD 2,20 per verwaterd aandeel, over het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2014. De kosten van marketing voor klanten kwamen iets lager uit dan ABN Amro had verwacht. Al verwacht het management dat de marketingkosten gedurende het jaar zullen oplopen.
ABN Amro heeft een neutraal advies, maar verhoogt de geschatte intrinsieke waarde van Visa naar USD 223 per aandeel, waar dit eerder USD 206 was.
Het bedrijf heeft de wind in de rug en dit kan de omzet van de onderneming blijven stuwen. De omzet op het gebied van service groeide met 9 procent, ten opzichte van het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2013.
De omzet van dataprocessen groeide met 13 procent en de omzet van internationale transacties steeg met 11 procent.
In dezelfde periode groeiden de totale bedrijfskosten slechts met 3 procent en werd er slechts USD 120 miljoen geïnvesteerd. Dit was inclusief het implementeren van de EMV-chip en andere technologieën.
Ondanks de beperkte uitgaven en investeringsbehoefte van het bedrijf, zijn de marges stabiel en ondersteunen ze de waardering.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier