Nestlé verkoopt Juicy Juice

Nestlé heeft aangekondigd Juicy Juice te verkopen aan Brynwood Partners. Afgelopen jaar verkocht Nestlé al PowerBar en Jenny Craig. Er zijn geen financiële details bekend gemaakt rondom de verkoop Juicy Juice.

Juicy Juice was al lange tijd een achterblijver in de portefeuille van Nestlé. Zo daalde de jaarlijkse omzet naar 275 miljoen dollar. 7 jaar terug kwam de omzet nog uit op 500 miljoen dollar. Dit blijkt uit een artikel in The Wall Street Journal waarin Henk Hartong, een senior partner bij Brynwood, wordt geciteerd.

ABN Amro vragen zich dan ook af of de verkoop van Juicy Juice iets zal veranderen aan de schatting voor de fair value van 71 Zwitserse frank.

Overigens is dit niet de eerste keer dat Brynwood probeert om glansloze merken van Nestlé op de kopen. Zo kocht het eerder bijvoorbeeld Bit-O-Honey, Joseph’s Pasta en Flipz chocolade pretzels.

Gezien Nestlé’s portfolio, denkt ABN Amro dat het essentieel is dat het bedrijf zich richt op kansen die de hoogste rendementen opleveren.

Hierbij doelen de analisten van de bank zowel op kansen op het gebied van financiën als qua personeel. Men zou niet verbaasd zijn wanneer andere activiteiten met teleurstellende prestaties ook van de hand worden gedaan door Nestlé.

Bijvoorbeeld onderdelen van de bevroren voedsel-activiteiten en Ovaltine melkpoeder. Het neutraal advies voor het aandeel blijft gehandhaafd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content