Licht hogere omzet bij Spadel
De omzet die de groep Spadel tijdens de eerste negen maanden van het jaar realiseerde ligt 3% hoger dan in 2012 (bij constante perimeter, zonder de integratie van de Société Anonyme des Eaux Minérales de Ribeauvillé die in juli 2013 werd overgenomen).
Deze vooruitgang van de verkoop weerspiegelt zich op onze belangrijkste markten: Belux (+5%), Frankrijk (+4%), Verenigd Koninkrijk (+9%).
Nederland blijft lichtjes achteruitgaan tegen eind september (?1.7%), vooral als gevolg van het uit de rekken halen van de producten van Spadel gedurende de eerste drie en een half maanden van dit jaar bij een belangrijke supermarktketen.
Dit probleem is intussen opgelost, maar de verkoopvolumes keren maar geleidelijk terug naar hun vroegere niveau. De prestatie van het derde trimester was bijzonder positief met een verkoop die met meer dan 9% stijgt ten opzichte van het derde trimester van 2012.
Deze vooruitgang is te verklaren door de geleidelijke terugkeer van de verkoop in Nederland naar het normale peil, de commerciële inspanningen en investeringen op alle markten, de innovaties die in de eerste helft van het jaar werden gelanceerd en de gunstige weersomstandigheden van het zomerseizoen.
Naast de vooruitgang van de commerciële activiteit, vervolgde de groep zijn kostenbeheersingsplan in het kader van zijn plan ‘operationele uitmuntendheid’.
Deze inspanningen vertegenwoordigen een aanzienlijke daling van de vaste kosten ten opzichte van 2012. Het bedrijfsresultaat (bij constante perimeter) van eind september ligt meer dan 30% hoger en bevestigt de evolutie van eind juni.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier