Geert Van Herck (Leleux AB): “Weer stralende hemel boven Club Med”

Uit de cijfers over het eerste halfjaar van 2011 (gepubliceerd op 9 juni 2011) leren we dat het aantal nieuwe klanten bij Club Med in China met 56% toenam.

Geert Van Herck (Leleux AB): “De operationale winst (EBITDA) steeg fors van 61 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2010 tot 80 miljoen euro in 2011 en de nettowinst van Club Med bedroeg 10 miljoen euro vs 3 miljoen euro in dezelfde periode van vorig jaar. M.a.w. de groei na de strategische heroriëntering van enkele jaren geleden zit op het goede spoor. Een strategie die de focus legt op meer toegevoegde waarde d.m.v. het aantrekken van vakantiegangers die voor hogere productcategoriën kiezen (4 of 5 Tridents te vergelijken met 4 of 5 sterren voor hotels). In de afgelopen vijf jaren is het aandeel van deze klanten in de totale klantengroep gestegen van 50% tot 72%! De rendabiliteit kan er enkel maar wel bij varen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content