Belgische vestiging Ahold verrast

ABN Amro is positief verrast teruggekeerd van een bezoek aan de winkel van Albert Heijn in Lier. Het ging om een ogenschijnlijk nieuw gebouwde winkel met een oppervlakte van 2.500 vierkante meter, op minder dan een halve kilometer afstand van een COLRUYT supermarkt. Meer dan 95% van het interieur was een kopie van een typische Albert Heijn in Nederland.

Een enquête onder klanten maakte duidelijk dat nieuwsgierigheid, aantrekkelijke prijzen, een breed assortiment en een prettige winkelervaring, vooral vergeleken met COLRUYT, de belangrijkste redenen waren voor bezoek.

Dezelfde redenen kwamen terug in een onderzoek van GFK in België, dat liet zien dat Albert Heijn een goede score haalt op het gebied van dienstverlening en de perceptie van aantrekkelijke prijzen.

Het lijkt erop dat Albert Heijn daadwerkelijk iets toevoegt aan de Belgische markt. Hoewel het niet makkelijk zal zijn om geschikte locaties te vinden, zal het weinig moeite kosten om nieuwe winkels op te tuigen omdat het concept bijna identiek is aan dat in Nederland. ABN Amro is koper van het aandeel Ahold.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content