Bedrijfsresultaat Roularta verdrievoudigt tot 29,8 miljoen euro

Roularta Media Group presenteert, niettegenstaande een gestabiliseerd omzetcijfer tegenover 2009, een stijging van bijna 70% op de courante EBITDA (=REBITDA). Zonder het effect van de sale & rent back operatie op printing materiaal in 2009 bedraagt de groei op REBITDA zelfs 86 %.

Het courante netto-resultaat stijgt daarmee van 2,3 naar 18,1 miljoen euro. De geslaagde herstructureringen, verdere kostenbeheersing en het versterken van bestaande en ontwikkelen van nieuwe merken en titels droegen bij tot dit mooie resultaat.

De schuldgraad werd verder stevig afgebouwd met rechtstreekse impact op de financiële kosten.

De aangroei in cashflow is evenzeer te danken aan groei in de printed als in de audiovisuele media van de groep.

Dit waren de kerncijfers over het eerste semester 2010:

– De gecorrigeerde omzet steeg met 0,8% van 358,8 miljoen euro naar 361,7 miljoen euro.

– De REBITDA steeg met 68,8% van 23,6 miljoen euro naar 39,9 miljoen euro. De

REBITDA-marge bedraagt 11% tegenover 6,5% in het eerste semester van 2009.

Abstractie gemaakt van de medio 2009 opgezette sale & rent back operatie zou de

REBITDA 4,1 miljoen euro hoger zijn en een procentuele marge tonen van 12,2%.

– De REBIT steeg met 187,8% van 10,4 miljoen euro naar 29,8 miljoen euro. De

REBIT-marge bedraagt 8,2 % tegenover 2,8% in het eerste semester van 2009.

– Het courant nettoresultaat bedraagt 18,1 miljoen euro tegenover 2,3 miljoen euro in

het eerste semester van 2009.

– Het totaal effect van de herstructurerings- en éénmalige kosten na belastingen

bedraagt in het eerste semester 2010 2,6 miljoen euro tegenover 13,7 miljoen euro in

het eerste semester van 2009.

– Het nettoresultaat van RMG bedraagt +15,1 miljoen euro tegenover -10,8 miljoen

euro in het eerste semester van 2009.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content