Ahold meldt dat uitrol programma in VS goed verloopt

CEO Dick Boer van Ahold had volgende commentaar op de vorige week gepubliceerde kwartaalcijfers:

“We blijven ons in een lastig concurrentieklimaat richten op de uitvoering van onze Reshaping Retail-strategie. We investeren verder in ons klant- en prijsaanbod, waardoor het in onze winkels nog beter boodschappen doen is.”

En verder: “In de Verenigde Staten verloopt de uitrol van ons programma ter verbetering van de klantpropositie goed. Voor de klant betekent dat betere kwaliteit, meer service en meer waar voor het geld. Tegen het einde van het kwartaal was het programma in 320 winkels ingevoerd; aan het einde van het lopende jaar zal het progamma in meer dan de helft van onze Amerikaanse winkels actief zijn. De versnelde uitrol van dit programma en onze keuze om stijgingen van grondstofprijzen niet geheel door te belasten aan de klant betekende een investering in de marge. Door Simplicity-kostenbesparingen werd dit gedeeltelijk gecompenseerd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content