‘Van een internationale naar een lokale focus’

WIE
Anne-Sophie Lotgering (46)
IS
Chief enterprise market officer bij Proximus
WAS
Lotgering heeft een internationale achtergrond. Haar vader is een Nederlander en haar moeder een Franse, en ze werd geboren in Groot-Brittannië. In 1991 ging ze geschiedenis en kunstgeschiedenis studeren aan de Sorbonne in Parijs. “Ik was gefascineerd door het verleden en hoe je van daaruit kunt verklaren wat vandaag gebeurt”, aldus Lotgering. “Tijdens een Erasmus-jaar in Londen werd ik gevraagd voor een Europees project in telematicatoepassingen. Dat was mijn instap in de telecom en de telematica.”
In 2002 trad ze in dienst van Orange, eerst in het Verenigd Koninkrijk, later op het hoofdkantoor in Parijs en vanaf 2011 in ons land, waar ze doorgroeide tot chief marketing en digital officer van Orange Business Services op Europees niveau. In 2017 en 2018 stapte ze over naar Microsoft als general manager voor Centraal- en Oost-Europa.
WIL
Op 17 juli begon Lotgering bij Proximus als het nieuwe hoofd van de Enterprise Business Unit. “Wat me vooral aantrok, waren de mensen. Die zijn heel belangrijk voor mij. Ik kende ook de b2b-activiteiten van Proximus. Met mijn ervaring in sales en marketing en in het leiden van transformatieprogramma’s en met mijn kennis van de b2b-markt in de Benelux en erbuiten, heb ik de kwalificaties om die functie te vervullen. Bovendien was het voor mij belangrijk om na een internationale een lokale focus te hebben.”
Ze ziet in de Belgische ICT-markt kansen voor Proximus. “De klanten vragen meer en meer oplossingen in telecom en ICT. De covid-19-crisis heeft dat nog versneld. Bedrijven moeten hun klanten en hun werknemers veilige thuiswerksystemen bieden. Proximus is een belangrijke speler op dat gebied.”
VRIJE TIJD
Gezin en lezen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier