‘Dé partner voor de creatie van commerciële ruimtes’

WIE
Geert Maes (60)
IS
Managing director bij Publiganda
WAS
“Na mijn opleiding rechten en marketingstudie werd ik marketingmanager bij Viessmann”, vertelt Geert Maes. “Later ging ik aan de slag als marketingdirecteur bij Wienerberger. Ik zat in het exposantencomité van de Batibouw-beurs en kreeg de vraag om Fisa te leiden, het bedrijf dat de beurs organiseert. Vandaar ging het richting Fair & Events van Brussels Expo en nu Publiganda.”
Merken zijn de rode draad in zijn carrière. “Ik had altijd het geluk voor sterke merken te werken en die uit te kunnen bouwen. Een voorbeeld: door gerichte marketing maakten we van Viessmann ook een business-to-consumerspeler. Bij Batibouw deed ik de bekende schildpad op het logo na vijftig jaar naar de toekomst kijken, nam ik de Cocoon-beurs over en werden er andere, zoals Second Home, gecreëerd. Bij Brussels Expo haalde ik Busworld na veertig jaar van Kortrijk naar Brussel.”
WIL
“In een wereld die mij niet vreemd is, wil ik klanten bijstaan om hun merk, hun imago en hun naamsbekendheid te versterken”, zegt Maes. “Ik ken de beurswereld van binnen en van buiten: ik was zowel exposant, organisator als venue-uitbater. Een merk versterken kun je op verschillende manieren: via stands – ik blijf geloven in face-to-facecontacten, die alle zintuigen aangespreken – of showrooms. Het is ontzettend belangrijk dat we deze post-covidperiode positief kunnen omturnen. Publiganda verzorgt nu ook de volledige interieuraanpassing van kantoren en retailruimtes. Die poot is ontstaan tijdens de covidperiode en wordt verder uitgebreid. Op die manier profileren we ons als dé partner voor de creatie van commerciële ruimtes.”
VRIJE TIJD
“Genieten van het leven: literatuur, klassieke muziek, vooral Bach, en een goed glas wijn.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier