Roularta signaleert geringe visibiliteit op reclamemarkt
Gisteren na de publicatie van de jaarcijfers gaf Roularta volgende guidance voor 2013. Het mediabedrijf heeft in 2012 in België reeds een grote inspanning geleverd om reorganisaties door te voeren op verschillende terreinen en zich aan te passen aan de gewijzigde marktomstandigheden.
Zo werden de redacties van de weekbladen Sport/Voetbalmagazine en Sport/Foot Magazine gefusioneerd. En zo werd het weekblad MoneyTalk geïntegreerd in het weekblad Trends. Het positieve effect van deze noodzakelijke bijsturingen zal zich laten voelen in 2013.
In Frankrijk heeft GER een sociaal plan aangekondigd. Het is de bedoeling de loonkosten te reduceren met 10%. Het hele
proces zal in de loop van 2013 plaatsvinden en het effect zal grotendeels pas in 2014 voelbaar zijn.
Intussen verwacht Roularta verdere groei van haar internetactiviteiten en geleidelijk aan ook meer inkomsten dankzij digitale abonnementen al dan niet in combinatie met printabonnementen.
De abonnementenwerving via het internet zorgt voor een interessant nieuw wervingskanaal.
Verder wordt Roularta geconfronteerd met stijgende port- en andere distributiekosten. Er dreigt een verhoging van de btw
op de magazines (andere dan nieuwsmagazines) in Frankrijk. En de algemene economische toestand zorgt voor weinig
visibiliteit wat de reclamemarkt betreft.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier