Ondernemen Ondernemen 'Komst Chinese auto’s naar Europa belangrijker dan vorige golven van Japanse en Zuid-Koreaanse wagens' In West-Europees autoland is de komst van Chinese autoproducenten opvallend. De haven van Zeebrugge, de belangrijkste autohaven van de wereld, slikt momenteel een vloedgolf aan Chinese nieuwkomers. Zijn de Chinese autoproducenten een bedreiging of een kans voor de Europese auto-industrie? Vier vragen aan Ferdinand Dudenhöffer, directeur van Center Automotive Research (CAR), een van de gezaghebbende Duitse onderzoeksinstellingen voor de auto-industrie.
Opinie | Macro-economie & beleid Opinie | Macro-economie & beleid 'Het probleem met China is zijn economische heerszucht' De opvallendste nieuwkomers dit jaar in autoland in West-Europa zijn Chinese merken als Aiways, Li Auto, MG Nio en Xpeng. Vaak klinken die onbekend in de oren. In de jaren tachtig was Japanse merken als Mazda hetzelfde lot beschoren. Vandaag zijn ze alom gerespecteerd. Toyota is zelfs het nummer één van de wereld. Ook bij …
Duurzaamheid Duurzaamheid ESG hoeft voor bedrijven niet beperkend en duur te zijn: 7 inzichten van Axel Smits (PwC) Het ESG-parcours is voor bedrijven hobbeliger dan zou moeten, vindt Axel Smits, het hoofd van het adviesbureau PwC. “Er zou meer symbiose moeten zijn tussen wat bedrijven doen, wat de overheid doet en wat particulieren doen, zodat dat allemaal klopt.” Smits geeft een aanzet.