China heeft met Sun-Art een verbeterde copy cat van Wal-Mart

China geniet de bedenkelijke reputatie om van alles en nog wat na te maken, maar die reputatie zou naar verluidt slechts gedeeltelijk op waarheid berusten. Maar in één sector heeft het land een groot succes geboekt: China bezit met Sun-Art een verbeterde copy cat van Wal-Mart.

In China zelf blijkt Wal-Mart onmogelijk opgewassen tegen deze concurrent. In tegenstelling tot de Amerikanen van Wal-Mart, maar bijvoorbeeld ook van de Britten van Tesco, is Sun-Art er wel in geslaagd om de Chinese consument te begrijpen.

Daarbij heeft uiteraard meegespeeld dat Sun-Art zelf een Chinees bedrijf is.

De resultaten van het bedrijf mogen gezien zijn. Dit boekjaar is het resultaat met 75% gestegen, terwijl de distributieketen in China nu een marktaandeel van 12,80% heeft.

Ter vergelijking: Wal-Mart heeft in China slechts een marktaandeel van 11,20% en heeft zich dus duidelijk laten overvleugelen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content