Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid 3.000 jobs op het spel bij Audi Brussels: de zes grootste problemen die onderhandelen moeilijk maken Bij Audi Brussels dreigen eind oktober 1.410 van de meer dan 3.000 banen te verdwijnen. Audi wil mogelijk de productie van de elektrische Q8 e-tron sneller dan gepland stoppen. Vanaf 2026 is er helemaal geen toekomstperspectief meer. De voorbije twee decennia is er al meermaals succesvol onderhandeld over het voortbestaan van de fabriek in Vorst, maar: "Deze keer liggen de kaarten slechter", klinkt het bij de auto-experts waar Trends mee sprak. Zij benoemen de zes grote problemen van Audi Brussels.
Ondernemen Ondernemen Denis Gorteman (D’Ieteren Automotive): ‘Het Autosalon op de Heizel is nog niet dood’ 2024 opende zonder Autosalon. En toch is de hoogmis op de Heizel nog niet dood en begraven. Denis Gorteman, de CEO van de marktleider D’Ieteren Automotive, de invoerder van Volkswagen Groep, ziet het Autosalon de volgende jaren terugkeren. "De Belg houdt van auto’s. Maar het Autosalon moet meer zijn dan een aantal modellen die naast elkaar staan in een paleis van de Heizel."
Internationale aandelen Internationale aandelen Volkswagen blijft spotgoedkoop De markt reageerde gematigd positief op de kwartaalcijfers van Volkswagen, maar vindt altijd wel een reden om de koers laag te houden. Het potentieel is groot.
Duurzaamheid Duurzaamheid E-brandstoffen: toch een alternatief voor de elektrische auto's? Misschien duurt het tijdperk van de brandstofmotor toch nog langer dan verwacht. De door Duitsland en Italië gepropageerde e-brandstoffen kunnen een uitweg bieden. Maar tegen welke prijs?