Het straatbeeld wordt momenteel opgesmukt met posters ter promotie van de nieuwe Dim-slips Absolu. Het naaktgevoel staat er bij een dame zonder slip, die met haar rug naar de voorbijgangers staat. Absolu is een nieuw gamma ondergoed van Dim (onderdeel van consumentenartikelenconcern Sara Lee), dat gemaakt is van een nieuw soort vezel op machines van Santoni (en levert ondergoed zonder naden op).

“Deze onderkleding is heel comfortabel. Je voelt niet dat je ondergoed draagt,” prijst Ingrid Macours, marketingmanager Benelux bij Dim-Rosy. “Vandaar ook het naaktgevoel op de posters.” In België loopt momenteel alleen de abribuscampagne. In het zuiden profiteert men van de overflow van de Franse televisie, waar momenteel een commercial voor Absolu te zien is. In het najaar plant men ook voor ons land tv-commercials. In onze contreien werd het product tegelijk op de markt gebracht als in Frankrijk. Andere Europese landen volgen later. Dat heeft te maken met het feit dat (vooral het zuiden van) België en Frankrijk in veel zaken gelijk lopen: er zijn de tv-invloed en Franse distributie-invloed ( Mestdagh, Promodès).

Op het verkooppunt heeft Dim-Rosy de nodige promotie-uitingen. Eens geprobeerd, zal de consument geen ander ondergoed meer willen dragen, glooft de enthousiaste Macours, ook al ligt de prijs ervan iets hoger dan die van de bestaande producten.

Dim zit in drie kanalen: de grootdistributie (“Het is ook de missie van Dim de producten te democratiseren”), Inno en de kleinhandel. Er is wel een verschil op het vlak van de producten. Onder het Absolu-merk heeft men vier lijnen: traditionele slips, Absolu modelling, Absolu Basic en Absolu Fun. De Basic- en Fun-producten komen alleen in de kleinhandel. In de winter plant men ook een mannenlijn onder Absolu.

Dim volgt met Absolu het Duitse merk Schiesser, dat vorig jaar als eerste met een lijn van comfortabeler en naadloos gefabriceerd ondergoed ( Second Skin) op de markt kwam. Schiesser is enkel verkrijgbaar bij detailzaken. Het lijkt erop dat er door de Santoni-technologie een revolutie in ondergoedland gaande is. “Het wordt vergeleken met de introductie van lycra in de pantywereld. Het is niet te onderschatten wat dat op de markt heeft betekend. We denken dat over zes tot tien jaar 50% van het ondergoed met die techniek gemaakt zal worden,” voorspelt Macours. “Je krijgt een splitsing tussen de klassieke corsetterie (lingerie) en underwear, waar comfort de overhand heeft op het esthetische. Bij de corsetterie wordt er soms een toegeving gedaan op het vlak van draagcomfort.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content