One More Day is uw zesde solotentoonstelling. Wat is de belangrijkste evolutie in uw werk?

"One More Day is zaterdag en zondag open in Transfo in Zwevegem. Ik toon er onder meer mijn monumentale werk van op het kunstenfestival Watou. Er is een reeks nieuwe portretten in sloophout. Door het lichaam, de lichaamshouding en de context er meer bij te betrekken, worden mijn portretten expressiever. Maar de grootste evolutie zijn de driedimensionale sculpturen: koppen, gemaakt van houten latjes, in een box van mat glas."

Speelt de locatie een belangrijke rol?

"Ik stelde soms tentoon op plekken waar ik sloopmateriaal vond. Maar deze keer niet. Op de voormalige elektriciteitscentrale Transfo vond ik vooral beton en staal, maar de muren hebben wel een prachtige patina."

Hoe groot is de belangstelling voor uw werk?

"Ik heb net het coverbeeld voor het nieuwe album Skepsels van het Zesde Metaal mogen leveren. En fotograaf Stephan Vanfleteren tipte mij als talent. Ik werk ook met een galerie in Miami en Mexico City. Binnenkort start een project met een galerie in Montreal. Maar mijn belangrijkste venster is Instagram: galeriehouders en verzamelaars contacteren me via dat platform."