Christian Dior boekt nieuwe records dankzij Aziatische consument

De sector van de luxegoederen teert momenteel op de uitgavendrift van Aziatische kopers. In de rangschikking van sterkste sectoren dook (na een korte afwezigheid) volgens Geert Van Herck van Leleux opnieuw de sector van de consumentengoederen op.

Daarom lanceerde hij al een aankooptip op Henkel. Deze Duitse groep (bekend van o.a. de Schwarzkopf- en Prittproducten) pakte vorige week met mooie cijfers uit dankzij een sterke groei in Azië.

Deze gang van zaken is ook van toepassing op producent van luxegoederen Christian Dior. Deze Franse speler haalt zo’n 30% van de omzet uit Azië en een kleine 8% uit Japan.

Daarnaast heeft de groep nog een aantal troeven zoals een zeer lage schuldgraad en een belangrijke blootstelling aan de dollar (zo’n 28% van de inkomsten bestaan uit dollars en deze munt zit in een stijgende trend t.o.v. euro).

Tenslotte heeft Christian Dior een participatie van 40% in LVMH. En de koers van LVMH is wat achtergebleven op de koersontwikkeling van Christian Dior waardoor een inhaalbeweging van LVMH positief zal afstralen op Christian Dior.

Kortom, volgens Van Herck genoeg redenen om in deze Franse luxegroep te stappen op een ogenblik dat defensievere sectoren interessanter zijn dan cyclische sectoren (die te lijden hebben onder een verzwakking van de wereldeconomie).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content