Nieuws Testaankoop dient samen met andere Europese consumentenorganisaties klacht in tegen Chinese webwinkel Temu
Nieuws Monoprix, ‘de supermarkt van de Franse bourgeoisie’, richt pijlen op België in zoektocht naar 1,2 miljard
Nieuws ‘Mogelijk meesterlijke financiële zet voor Supra Bazar, maar ook veel vraagtekens’: 4 vragen over de verkoop van Dreambaby
Macro-economie & beleid Update Cacaoprijs gaat boven 10.000 dollar per ton: vanwaar de hausse en wat betekent dat?
Ondernemen ‘Zo hebben ze de markt in de tang genomen’: 2023 was een boerenjaar voor de koekjes van Lotus
Ondernemen Ondernemen Action is snelst groeiende retailketen: 'Het businessmodel brengt uiteindelijk zichzelf ten val' Geen retailer is de voorbije jaren in ons land zo sterk gegroeid als Action. Dat blijkt uit een rapport van de retailspecialist Gondola. Tussen 2015 en 2022 zag Action zijn omzet met 168 procent groeien tot 1 miljard euro. Waar komt dat succes vandaan? Drie retailexperts geven uitleg.
Nieuws Nieuws Shoppingcentra beleven revival met recordaantal bezoekers De grootste shoppingcentra in ons land blikken terug op een goede zomer met een hoog aantal bezoekers. Dat zegt het vastgoedbedrijf Ceusters. “Wij hebben bijna het perfecte weer gehad voor onze winkelcentra”, klinkt het. Waar de hoge inflatie initieel druk zette op de koopkracht van de consument en de omzetcijfers, lijkt dat effect nu weg te ebben.
Video | Z-Nieuws Video | Z-Nieuws BEKIJK - Uitzending Z-Nieuws vrijdag 22/09/23 Bpost zet 75 miljoen euro opzij om mogelijk onterechte staatssteun terug te betalen. Het postbedrijf heeft dat beslist na de doorlichting van drie dossiers: de verwerking van verkeersboetes, het beheer van bankrekeningen voor de overheid en de levering en schrapping van autonummerplaten. Colruyt neemt 57 Match- en Smatch-supermarkten over van concurrent Louis Delhaize. In de …
Nieuws Nieuws Fevia-CEO weerlegt beschuldigingen Test-Aankoop: ‘Voedingsindustrie maakt geen misbruik van situatie’ Test-Aankoop wil dat de Mededingingsautoriteit onderzoekt of er sprake is van graaiflatie, waarbij hogere winstmarges in de voedingsketen de prijzen in de supermarkt de hoogte injagen. Fevia, de federatie van de Belgische voedingsproducenten, ontkent dat met klem. "Dit lost niets op."