Marc Michils (Saatchi & Saatchi): ‘Reclame moet weer eerlijk worden’

Marc Michils, CEO van reclamebureau Saatchi & Saatchi België, ergert zich blauw aan de hoeveelheid reclame en aan de erbarmelijke kwaliteit, die nog vaak geleverd wordt.

Marc Michils, CEO van reclamebureau Saatchi & Saatchi België, ergert zich blauw aan de hoeveelheid reclame en aan de erbarmelijke kwaliteit, die nog vaak geleverd wordt. “Reclame moet weer eerlijk worden,” zegt hij in Z-Talk Goossens op Kanaal Z. Naar aanleiding van het verschijnen van zijn boek ‘Open boek: eerlijke reclame in een transparante wereld’ gaat Michils in Z-Talk Goossens een debat aan met filosoof Johan Braeckman en kersvers SP.A-voorzitter Bruno Tobback.

Michils gelooft sterk in de kracht van de sociale media, die bedrijven meer en meer dwingen om eerlijk te zijn en klachten au serieux te nemen. “Eén consument kan de beurskoers van een bedrijf naar beneden doen gaan,” zegt hij.

Bedrijven kunnen volgens hem maar beter beducht zijn over wat over hen verteld wordt op Facebook en andere sociale media.

Bekijk het fragment

Je als bedrijf of politieke partij op sociale media begeven moet met de grootste omzichtigheid gebeuren, meent Michils. “Je moet een service te bieden hebben, schreeuwerige promotiestunts zijn uit den boze.”

Michils raadt Bruno Tobback overigens aan om zelf actief te zijn op Facebook, wat tot nu toe niet het geval is. Tobback lijkt daar maar moeilijk van te overtuigen…. (VGO)

Bekijk het fragment

Z-Talk Goossens vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z of nu al hier te bekijken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content