Consumeren Consumeren Vrouwelijke ondernemers schatten toekomstige omzet beter in “Als vrouwen een pitch geven, schuif ik de omzet die ze voor het komende jaar verwachten één of twee jaar verder in de tijd. Als mannelijke ondernemers een pitch geven, schuif ik die omzet drie jaar verder.” Het is een uitspraak die een van de weinige vrouwelijke business angels in ons land zich een tijdje geleden liet ontvallen. Cijfers uit een onderzoek van Veroniek Collewaert, professor ondernemerschap aan de Vlerick Business School, lijken haar gelijk te geven.
Macro-economie & beleid Macro-economie & beleid TikTok-filter loopt uit de hand: hoe laten we bedrijven ethisch omgaan met generatieve AI? Een nieuwe filter op TikTok zorgt overal voor verontwaardiging. Hij gebruikt een algoritme op basis van artificiële intelligentie (AI) om je gezicht volledig op maat te transformeren in lijn met de typische schoonheidsidealen. Dat gebeurt op een manier die we nooit eerder zagen in een socialemedia-app. Hoe dwing je bij bedrijven af dat ze AI op een ethische manier gebruiken?