Dat schrijven De Tijd en L'Echo.

De belastingverhoging is het gevolg van de jaarlijkse aanpassing van de standaard CO2-uitstoot voor het berekenen van het "belastbare voordeel". Zowel voor diesel- als benzinewagens daalt de standaarduitstoot, waardoor de belasting op het voordeel stijgt.

Voor bestuurders die met een elektrische of hybride auto rijden, verandert er niets. Het voordeel dat zij uit hun bedrijfswagen blijft op het laagste niveau belast. Ook voor auto's met een zeer hoge CO2-uitstoot verandert er niets.

(Belga/RR)

Dat schrijven De Tijd en L'Echo. De belastingverhoging is het gevolg van de jaarlijkse aanpassing van de standaard CO2-uitstoot voor het berekenen van het "belastbare voordeel". Zowel voor diesel- als benzinewagens daalt de standaarduitstoot, waardoor de belasting op het voordeel stijgt. Voor bestuurders die met een elektrische of hybride auto rijden, verandert er niets. Het voordeel dat zij uit hun bedrijfswagen blijft op het laagste niveau belast. Ook voor auto's met een zeer hoge CO2-uitstoot verandert er niets.(Belga/RR)