De autoconstructeur moet de oplossing telkens op elk model afstemmen en de noodzakelijke onderdelen bestellen. Zorgvuldigheid gaat voor op snelheid, aldus Müller.

Die ook de omvang van het bedrog minimaliseerde. "Maar weinig medewerkers" hebben deelgenomen aan de manipulatie van de software voor dieselwagens, zegt Müller, op basis van "de kennis waarover we nu beschikken".

'Duizenden oplossingen nodig'

Müller onderstreept dat afhankelijk van het land er ook specifieke oplossingen nodig zullen zijn. "We hebben dus geen drie, maar duizenden oplossingen nodig." Voor de meeste motoren volstaat een software-update in de plaatselijke garage. Sommige voertuigen zullen echter nieuwe injectoren en katalysatoren nodig hebben. Wereldwijd zijn zowat elf miljoen wagens betrokken, waarvan acht miljoen in Europa. Voor België gaat het om bijna 400.000 wagens.

(Belga/RR)

De autoconstructeur moet de oplossing telkens op elk model afstemmen en de noodzakelijke onderdelen bestellen. Zorgvuldigheid gaat voor op snelheid, aldus Müller.Die ook de omvang van het bedrog minimaliseerde. "Maar weinig medewerkers" hebben deelgenomen aan de manipulatie van de software voor dieselwagens, zegt Müller, op basis van "de kennis waarover we nu beschikken". Müller onderstreept dat afhankelijk van het land er ook specifieke oplossingen nodig zullen zijn. "We hebben dus geen drie, maar duizenden oplossingen nodig." Voor de meeste motoren volstaat een software-update in de plaatselijke garage. Sommige voertuigen zullen echter nieuwe injectoren en katalysatoren nodig hebben. Wereldwijd zijn zowat elf miljoen wagens betrokken, waarvan acht miljoen in Europa. Voor België gaat het om bijna 400.000 wagens.(Belga/RR)