Italiaanse overheidsschuld op recordniveau van bijna 2000 miljard euro
De Italiaanse overheidsschuld bereikte in juni een recordniveau van bijna 2000 miljard euro. Anderzijds was het deficiet op de begroting bijna even groot als 12 maanden geleden. Tijdens het tweede kwartaal kromp het BBP met 0,70% op kwartaalbasis, op jaarbasis was er sprake van een krimp met 2,50%.
Het oplopen van het begrotingsdeficiet heeft op de eerste plaats te maken met de bijdrage die Italië moest leveren voor de redding van andere landen die in de eurozone in moeilijkheden verkeren.
Op een veiling van overheidspapier vandaag moest het land iets hogere rentetarieven betalen dan bij de vorige gelijkaardige veiling.
De Griekse economie is tijdens het tweede kwartaal met 6% gekrompen.
De Europese beurzen noteren nog steeds in de plus, met relatief kleine winsten voor de belangrijkste indices. De euro herstelt zich opnieuw op de valutamarkten, binnen de BEL 20 zijn geen opvallende uitschieters.
Belgacom en Proximus: connectiviteit op festivals en andere grote evenementen
Voor steeds meer jongeren zijn de zomermaanden synoniem van zomerfestivals. Maar niet alleen jongeren willen graag overal bereikbaar zijn en op elk moment hun ervaringen en gevoelens met hun vrienden kunnen delen.
De stijgende verkoop van smartphones en tabletten en het enorme succes van sociale media toont aan dat jong én oud massaal inspeelt op de evolutie van de technologie, of het nu de mobilofonie betreft, internet of tv. Belgacom heeft dit begrepen en biedt producten en diensten aan (zoals Internet Overal).
In eerste instantie zorgt Belgacom uiteraard voor netwerken die voldoende capaciteit hebben:
• vast netwerk: 99,85% van de Belgische bevolking heeft toegang tot DSL, 82% tot VDSL2 (+ 600.000 WiFi-spots (FON)
• mobiel: het Proximus netwerk heeft een bereik van 99,98% 2G, 97% 3G en voor het einde van het jaar start 4G.
Waar veel volk samen komt, zoals op festivals en andere evenementen anticipeert Belgacom op die concentratie van mensen, om de connectiviteit maximaal te verzekeren: mensen willen altijd en overal bereik hebben en bereikbaar zijn.
Belgacom en Proximus sponsoren al jaren zomerfestivals en investeren volop, zowel in mensen als in middelen om de nodige capaciteit te waarborgen. In de loop der jaren heeft Belgacom daartoe de nodige expertise opgebouwd.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier