Geconsolideerde omzet Roularta stijgt met 3,40% in eerste zes maanden
Roularta Media Group realiseerde in het eerste semester van 2011 een geconsolideerde omzet van 374,2 miljoen euro tegenover 361,7 miljoen euro in het eerste semester van 2010.
Dit betekent een stijging van de omzet met 3,4%. Deze groei situeert zich zowel in de divisie Printed Media als Audiovisuele Media.
De andere kerncijfers van het eerste semester 2011 zien er als volgt uit:
— De gecorrigeerde omzet1 steeg met 2,6% van 361,7 miljoen euro naar 371,0 miljoen euro.
— De REBITDA daalde met 4,4% van 39,9 miljoen euro naar 38,1 miljoen euro. De REBITDA-marge bedraagt 10,2% tegenover
11,0% in het eerste semester van 2010.
— De REBIT steeg met 0,6% van 29,8 miljoen euro naar 30,0 miljoen euro. De REBIT-marge bedraagt 8,0% tegenover 8,2%
in het eerste semester van 2010.
— Het courant nettoresultaat bedraagt 17,5 miljoen euro tegenover 18,1 miljoen euro in het eerste semester van 2010.
— Het totaal effect van de herstructurerings- en éénmalige kosten na belastingen bedraagt in het eerste semester 2011
3,0 miljoen euro tegenover 2,6 miljoen euro in het eerste semester van 2010.
— Het nettoresultaat van RMG bedraagt 14,3 miljoen euro tegenover 15,1 miljoen euro in het eerste semester van 2010.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier