ECB en ESM gaan krachten bundelen om Spaanse en Italiaanse % te doen dalen
Volgens de Süddeutsche Zeitung bereidt de Europese Centrale Bank een gezamenlijke actie met het European Stability Mechanism voor.
De ESM zou Italiaanse en Spaanse obligaties rechtstreeks van de overheden kopen, de ECB zou de obligaties van deze landen op de secundaire markt kopen.
Uiteindelijk zou het de bedoeling moeten zijn om de rentekosten voor Spanje en Italië naar aanvaardbare niveaus te doen dalen, zodat beide landen uiteindelijk zichzelf opnieuw kunnen herfinancieren.
Het lijkt volgens de krant echter onwaarschijnlijk dat de ECB deze actie al vanmiddag gaat aankondigen, dat zou pas op 12 september gebeuren.
Vandaag zou ECB-voorzitter Mario Draghi eerder zijn vorige week gedane uitspraken nog eens herhalen. De Europese beurzen zijn van de plus in de min gedraaid, hoewel de beleggers tot dusver beperkt blijven. Blijkbaar zijn de verwachtingen van de beleggers niet zo hooggespannen.
Boskalis verkrijgt EUR 175 miljoen havenopdracht in Mumbai
Boskalis Westminster heeft een opdracht verworven van havenexploitant Jawaharlal Nehru Port Trust (JNPT) voor het verdiepen en verbreden van de haven en het toegangskanaal van JNPT in Mumbai, India.
Het contract heeft een totale waarde van circa EUR 175 miljoen. De baggerwerkzaamheden gaan in september 2012 van start en zullen naar verwachting 2 jaar duren.
De uitbreiding omvat het verdiepen en verbreden van het 33,5 km lange toegangskanaal, de havenbassins en draaikommen. In totaal zal circa 67 miljoen kubieke meter zand, slib, klei en rotsgesteente worden verwijderd.
Voor dit project zullen een grote en enkele middelgrote sleephopperzuigers worden ingezet in combinatie met een grote snijkopzuiger en een grote backhoe.
Jawaharlal Nehru Port is de grootste containerhaven van het land met een jaarlijks volume van 4,3 miljoen TEU. Dit volume vertegenwoordigt meer dan 50% van de totale hoeveelheid containers die in Indiase havens afgehandeld wordt.
Door het verdiepen van de haven van de huidige 11,5 meter naar ruim 14 meter kunnen grotere typen containerschepen ontvangen worden en zal, volgens de havenexploitant, de jaarlijkse capaciteit tot circa 10 miljoen TEU toenemen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier