Beleggers beleven weinig plezier aan beursgenoteerde voetbalaandelen

Het verhaal rondom het aandeel Borussia is exemplarisch voor de beursgenoteerde voetbalaandelen. Beleggers beleven er, behalve clubliefde, weinig plezier aan. Beter is het om via de sponsors van de clubs proberen te profiteren van de sportieve successen.

Immers als een ploeg wint kan het veel shirtjes gaan verkopen. Sponsor van Bayern München is Adidas. De koers van dit aandeel stond afgelopen week op het hoogste niveau aller tijden.

Dit jaar alleen al is de koers met 27% gestegen. Natuurlijk komt dat niet alleen omdat Bayern vele sportieve successen heeft.

De winst van het bedrijf groeit sterk. En beleggers hebben er vertrouwen in gezien de koerswinst verhouding van meer dan 32.

Nu is dat voor de sector luxe goederen waar het bedrijf onder valt niet echt al te hoog. Kansen op verdere winstgroei zijn er zeker. Adidas wil bijvoorbeeld sterk in de Verenigde Staten gaan uitbreiden.

En dan vooral op het gebied van voetbal. Want volgens Adidas zal voetbal de wereldsport worden en zal de finale van de CL het belangrijkste sportevenement worden in de wereld.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content