De 10 geboden van de kmo met een Facebook-pagina (deel 2)

09/03/12 om 11:28 - Bijgewerkt om 11:28

Bron: Trends

Steeds meer bedrijven, ook kmo's, hebben een profiel op Facebook. Gisteren kreeg u van ons al vijf geboden voor het goede gebruik van zo'n profiel. Vandaag de andere vijf.

6. Vergeet Google niet. Uw Facebook-pagina is publiek. Ze is zichtbaar voor iedereen, zelfs voor zij die geen Facebook-profiel hebben (die bestaan nog). En voor Google. Denk tweemaal na over de dingen die u op uw pagina zet, want Google vergeet niets.

7. Gebruik alle functies van Facebook. Vooral de gepersonaliseerde homepagina, enquêtes, artikels, foto's en video's, evenementen, informatie voor de fans...

8. Analyseer de statistieken. Dankzij Facebook Insight kunt u veel leren over de mensen die u volgen. Wilt u gezien worden? Volg dan het aantal actieve bezoekers. Wilt u beschouwd worden als een bron van interessante informatie? Volg de feedback op uw artikels. Wilt u contacten met klanten en prospecten aanknopen? Volg dan de activiteit op de pagina.

9. Veel voorkomende fouten:
- het gebruik van een persoonlijke pagina in plaats van een bedrijfspagina
- mensen 'taggen' op foto's zonder hun toestemming
- onderwerpen aansnijden die tegen de goede zeden ingaan (en Facebook beschouwt veel onderwerpen als choquerend)
- tot 1000 of 2000 fans wordt u met rust gelaten, maar vanaf een zeker niveau zet Facebook een automatische controle in werking die de inhoud van uw pagina's checkt. Wees dus voorzichtig.

10. Investeer voldoende tijd. Communicatie op het internet vraagt een dagelijkse aanwezigheid, analyse, antwoorden aan de fans... Hebt u geen tijd? Jammer, uw concurrenten wel.

Bron: Amaranthe.be

Lees meer over:

Onze partners