Nieuws Nieuws Update Bud Light-rel weegt op jaarcijfers AB InBev De aandeelhouders van AB InBev mogen niet mopperen over de koersreactie op de jaarcijfers. De grootste bierbrouwer ter wereld serveerde lauwe pils, nu blijkt dat de malaise in de Verenigde Staten voortduurt. AB InBev moet nu wel heel hard leunen op Midden-Amerika om zijn eigen verwachtingen te kunnen halen.
Nieuws Nieuws Amerikanen laten Anheuser-Busch-bieren nog altijd links liggen De verkoop van Anheuser-Busch in de Verenigde Staten blijft slabakken. Ook de derde week van september bracht geen redding. De verkoop ging verder de dieperik in. De winnaar is de op twee na grootste brouwer, Constellation Brands. Die maakt het mooie weer met Mexicaanse merken die eigenlijk van AB InBev zijn.
Ondernemen Ondernemen De zomer is om zeep voor Anheuser-Busch Er komt maar geen einde aan de neergang van AB InBev in de Verenigde Staten. De wereldbrouwer en de lokale marktleider ziet de verkoop al ruim vijf maanden crashen. Voorlopig heeft de wereldbrouwer nog geen zware bijzondere waardevermindering geslikt in de Verenigde Staten. Het wordt wel opletten als de neergang langer aansleept.
Nieuws Nieuws Ondanks Bud Light-debacle blijft jaarprognose AB InBev overeind De cijfers van AB InBev in de Verenigde Staten in het tweede kwartaal zijn slecht, maar niet erger dan gevreesd. Elders deed de grootste bierbrouwer ter wereld het wel relatief goed, zodat de jaarprognose niet op de schop gaat.
Ondernemen Ondernemen Amerikanen laten Bud Light nog altijd massaal links liggen De verkoop van Bud Light, tot voor kort de meest gedronken pils in de Verenigde Staten, daalde in de tweede week van juli met bijna 30 procent in volume. Dat is weliswaar iets beter dan in de laatste week van juni, want toen daalde het volume met 32 procent. “Deze felle daling is niet zomaar een ongelukje. Dit is een langdurige trend”, analyseert de Amerikaanse bierexpert Bump Williams.
Nieuws Nieuws Bud Light sleurt Stella Artois mee in zijn val De daling in de verkoop van Bud Light lijkt gestopt. De tot voor kort meest verkochte pils in de Verenigde Staten blijft hangen rond een ijzingwekkende daling van circa 30 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Verontrustender is dat ook de Belgische premiumpils Stella Artois in juni aan een forse daling is begonnen.
Nieuws Nieuws Expert: 'Bud Light komt deze klap nooit te boven' Dinsdag 4 juli vieren de Amerikanen hun nationale feestdag. Het is doorgaans ook een piekdag voor de bierverkoop. Maar Anheuser-Busch, de marktleider en een filiaal van de wereldleider AB InBev, viert Onafhankelijkheidsdag in mineur. Het meest verkochte merk, Bud Light, is sinds april in vrije val. “Zelfs eind dit jaar zal Bud Light niet opnieuw de marktleider zijn”.
Nieuws Nieuws AB InBev blijft klappen incasseren in VS: daling verkoop Bud Light versnelt tijdens topseizoen Er komt maar geen einde aan de dalende verkoop van AB InBev in de Verenigde Staten. Het belangrijkste merk, Bud Light, zag in de tweede week van juni de daling zelfs versnellen: -31 procent in volume en -28,5 procent in omzet. De transgenderrel die begin april losbarstte gaat maar niet liggen. Ook de timing zit slecht, want de periode van eind mei tot begin september is goed voor bijna de helft van de jaarlijkse bierconsumptie.
Nieuws Nieuws Verkoop AB InBev in Verenigde Staten na de Bud Light-rel: ‘Bodem misschien bereikt’ Sinds april is de verkoop van de bieren van AB InBev in de Verenigde Staten in vrije val. Een lichtpuntje: de verkoop in de week van maandag 21 tot zondag 27 mei was iets minder slecht dan de week voordien. “Misschien is het dieptepunt voorbij. Maar dat is een heel optimistische kijk op een barslechte situatie.”
Ondernemen Ondernemen Stella Artois deelt in de klappen die voor Bud Light bedoeld zijn AB InBev ziet in de Verenigde Staten de verkoop kelderen van zijn meest gedronken bier, Bud Light. Maar ook de Belgische premiumpils Stella Artois krijgt klappen. Een kenner van het AB InBev-huis heeft “er alle vertrouwen in dat het management dit kan keren. Maar het zal tijd vergen”.