Ambassadeur bij de middelgrote bedrijven Dignify: pionier in marketingtech

MARCO PIOMBO EN WIM VAN CAMPENHOUT "Onze focus ligt op groeibedrijven en internationale klanten."
Dirk Van Thuyne Freelance journalist

Het is de eerste keer dat Dignify opduikt in de ranking van de Trends Gazellen, en het kaapt meteen de Ambassadeurstitel bij de Limburgse kmo’s weg. Sinds 2021 maakt Dignify deel uit van Customer Collective, maar onder leiding van CEO Wim Van Campenhout vaart het een eigen koers.

Dignify, opgericht in 2018, is het geesteskindje van Marco Piombo, Thomas Dreezen en Jimmy Guaracci. Als ervaren specialisten in marketingtechnologie stelden ze vast dat de noden in de markt gigantisch waren. Ze wilden bedrijven helpen hun digitale marketingstrategie uit te rollen door de brug te maken ­tussen IT en marketing.

Marco Piombo illustreert de ­aanpak met een sprekend voorbeeld uit de praktijk. “Retailers willen de relaties met hun klanten onderhouden, maar de moeilijkheid is dat die via verschillende kanalen aankopen: in de winkel, online of een combinatie van beide. Wij helpen een bedrijf als JBC om een gepersonaliseerde relatie op te bouwen op schaal. Aan de hand van onder meer het surfgedrag, de trends en het koopgedrag kunnen we een voorspelling maken van het toekomstige gedrag van die consument. Door hem op het juiste moment met een persoonlijke boodschap te inspireren, verhogen we het resultaat voor JBC.”

‘Wij zien de automatisering eerder als een kans in plaats van een bedreiging’

Wim Van Campenhout, Dignify

“De meerwaarde voor onze ­klanten is tweeledig”, vult Wim Van Campenhout aan. “In de ­eerste plaats hebben onze acties een positieve impact op de omzet. Daarnaast ontzorgen we de ­marketingafdeling door zo veel mogelijk taken te automatiseren. De focus ligt op een gebruiksvriendelijke toepassing, zodat iedereen mee is. In de marketing­wereld is er heel wat ongerustheid over de opkomst van artificiële intelligentie. Niet onlogisch, want 80 tot 90 procent van de taken kan worden geautomatiseerd. In plaats van een bedreiging zien wij die automatisering eerder als een kans, want op die manier komt er voor de marketeer tijd vrij voor zaken waarmee hij echt het verschil kan maken.”

Autonome koers

Drie jaar geleden bundelde ­Dignify de krachten met de marketinggroep Customer Collective, die in handen is van de private-­equityspeler Down2Earth Capital en Quanteus Group. “Dankzij de samenwerking kunnen we onze klanten een complete service aanbieden en gebruikmaken van het netwerk. Op die manier krijgen we extra groeipotentieel, maar binnen onze expertise van de marketingtechnologie kunnen we wel heel autonoom blijven functioneren”, zegt Wim Van Campenhout. “In de toekomst willen we meerwaarde blijven brengen in de markt. De focus ligt daarbij op groeibedrijven en internationale klanten.”



Partner Content