VERSATEL

Het telecombedrijf Versatel voert momenteel campagne in Antwerpen en omstreken. Niet toevallig daar, want Antwerpen is de eerste stad waar de onderneming gereed is met haar infrastructuur (er ligt een zogenaamde cityring).

Toen Versatel in 1998 de Belgische markt betrad, koos het Antwerpen uit voor zijn activiteiten omdat andere telecomoperatoren zich toen op Brussel concentreerden. Versatel richt zich vooral op KMO’s in bedrijvencentra; rond die bedrijvenconcentraties zorgt de telecomspecialist voor infrastructuur (glasvezel).

Eind vorig jaar voerde Versatel al een nationale campagne om de naamsbekendheid op te krikken. De telecomgroep gebruikte daarvoor beelden van bouwvakkers die kabels in de grond legden. Nu is Versatel in Antwerpen gestart met een campagne die vooral de producten onder de aandacht moet brengen. Het bedrijf laat de markt weten de lijn met de toekomst te hebben en legt daarbij in eerste instantie de nadruk op de bandbreedte van het netwerk (wat sneller dataverkeer mogelijk maakt). Dat de werkzaamheden misschien ook tot ongemakken kunnen leiden, geeft Versatel toe. Marketingverantwoordelijke Catherine Stuyck: “Daarom dat we aan de kabelhaspels die her en der verspreid staan de boodschap ‘Sorry, maar we werken vandaag aan de lijn naar de toekomst’ hebben aangebracht.” Katrien Van der Schueren, pr-coördinator van Versatel: “We willen onze excuses aanbieden, maar tegelijk het economisch belang aantonen. Betaalbare bandbreedte is belangrijk voor bedrijven. Want dataverkeer wordt er goedkoper door.”

Behalve van haspels maakt Versatel ook gebruik van mobiele affichage. Zo heeft de operator op enkele plaatsen in de stad (onder meer op het Crown Plaza Hotel en bij de ingang van de oude Scheldetunnel) spandoeken laten hangen. Voorts zweefde er tot 15 mei bij de E313 in Wommelgem een reclamezeppelin. Tot 31 mei is diezelfde vliegende sigaar te zien in de buurt van Kontich (E19). Het gaat – niet toevallig – om twee wegen waarvan heel wat pendelaars gebruik maken. Ten slotte was Versatel in het weekend van 13 en 14 mei hoofdsponsor van de Belgische ronde van het wereldkampioenschap Formule 1 Powerboat in Antwerpen.

Versatel heeft onlangs ook zijn logo gewijzigd. Vroeger ging het bedrijf door het leven als Versatel Telecom; het logo bevatte een grafisch element (een boog), waardoor bij sponsoring- en boardingacties de naam te klein overkwam. Dat boogje is nu verdwenen, net zoals het woord ‘telecom’. “Dat begrip dekte de lading niet langer,” zegt Catherine Stuyck. “We willen ons meer profileren op internet en dataverkeer.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content