Zoeken naar de menselijke factor

Dominiek Vanwynsberghe is de nieuwe marketingdirecteur van BKPC Beroepskrediet. Hij moet onder meer zorgen voor naamsbekendheid.

Tot begin 2007 was Dominiek Vanwynsberghe (38) marketingmanager van onlinebank Rabobank.be. Nu is hij marketingdirecteur van BKPC Beroepskrediet. “Rabobank.be is een virtuele bank die op marketinggebied zeer vooruitstrevend is. Dus het project van BKPC moest wel goed zijn om me te overtuigen,” zegt hij over zijn overstap naar een traditionele bank.

BKPC Beroepskrediet is een bankinstelling die een partnership is aangegaan met het Franse Crédit Mutuel Nord Europe en die zich in België verder wil ontwikkelen. De bank staat vooral sterk bij zelfstandigen, vrije beroepen en kmo’s. “BKPC is niet zo bekend, maar heeft wel een trouw en stevig klantenbestand,” weet Vanwynsberghe. Het komt erop aan de bank bij die doelgroepen goed te positioneren én het verschil te maken met de concurrentie (de grootbanken). BKPC wil de bank van de nabijheid zijn. Het net van agentschappen moet het virtuele deel aanvullen.

“BKPC heeft niet veel agentschappen, maar ze zijn goed gelokaliseerd,” vindt Vanwynsberghe. “Voor de extra diensten moet je bij een lokale vestiging terecht kunnen. We mogen daar niet onpersoonlijk bezig zijn. Anders kun je je nooit differentiëren.” Voor Vanwynsberghe is de uitdaging ook BKPC als merk op de markt te zetten. Dat is voor hem een unieke opportuniteit. Hij focust op gerichte online- en directe communicatie.

Dominiek Vanwynsberghe studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent en voegde er de kandidaturen Economische Wetenschappen aan toe. Zijn eerste ervaring sprokkelde hij op de communicatieafdeling van Petrofina. In 1995 werd hij marketing- & communicationmanager bij Alcatel. Drie jaar later stapte hij over naar Agoria, waar hij public relations manager was. In 2002 werd hij teammanager marketing & communication bij Fortis. Een jaar later zette hij Directinvest op, de onlineretailbank van ABN-Amro. Rabobank.be volgde en nu is er BKPC. Vanwynsberghe: “Wil je iets bereiken, dan mag je de menselijke factor niet vergeten. Daar draait het in communicatie om. De klant moet voelen dat hij geholpen wordt. Het gaat om contact met de mensen, om nabijheid.”

DOMINIEK VANWYNSBERGHE (BKPC BEROEPSKREDIET)

WAS: marketingmanager bij Rabobank.be.

IS: marketingdirecteur bij BKPC Beroepskrediet.

VRIJE TIJD: tuinieren en golfen.

AvP

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content