Donderdag 8 september Trends Inside Lunch met Freddy De Mulder (General Motors Belgium)

Binnen exact twee weken gaan we opnieuw van start met een reeks lunchgesprekken. Het concept blijft hetzelfde en ook aan de locatie hebben we niets veranderd: u wordt nog steeds verwacht voor een lekkere lunch en een boeiende babbel in de Salons Waerboom in Groot-Bijgaarden.
...

Binnen exact twee weken gaan we opnieuw van start met een reeks lunchgesprekken. Het concept blijft hetzelfde en ook aan de locatie hebben we niets veranderd: u wordt nog steeds verwacht voor een lekkere lunch en een boeiende babbel in de Salons Waerboom in Groot-Bijgaarden. Als eerste schuift Freddy De Mulder, managing director van General Motors Belgium, aan. Hij mag met enige trots wijzen op de goede verkoop van de nieuwe Opel Astra. Voor de productie van deze wagen staat de fabriek in Antwerpen tegenwoordig aan de top in Europa. Maar binnen een goed jaar beslist General Motors waar het volgende model gebouwd zal worden. Zal GM Belgium erin slagen de opvolger van de Opel Astra in Antwerpen te houden, binnen een stagnerende automarkt, tegen buitenlandse collega's met goedkopere personeelskosten, en binnen een context waarin GM snel terug op een duurzame manier winstgevend wil zijn? Welke rol De Mulder voor Antwerpen ziet, kunt u hem binnen twee weken zelf vragen. Een goede week later, op 16 september, is het de beurt aan onze Franstalige collega's. Zij trekken naar de SAP Lounge en ontvangen er de topman van Mobistar, Bernard Moscheni. Hij komt vertellen hoe de mobiele operator zichzelf inpast in een markt die nauwelijks nog groeit. De energiemarkt in Vlaanderen is al enkele jaren geliberaliseerd, maar nog steeds is er geen optimale marktwerking. De (totale) energieprijzen liggen in België hoger dan in de omringende landen - mede door de verschillende heffingen. Dat is nadelig voor de Vlaamse bedrijven, waarvan vele energie-intensief werken. Wat moet er gebeuren om de marktwerking optimaal te laten functioneren? En wat kunnen bedrijven nu al ondernemen om het hoofd te bieden aan de stijgende energieprijzen? U komt het te weten op dit uitgebreide seminarie, gericht op general managers. Vanaf 8.30 uur in de Salons Waerboom in Groot-Bijgaarden. Meer info op www.roulartaseminars.be. Vanaf dit najaar is Interactieve Digitale Televisie werkelijkheid in België. Voor de adverteerders biedt iDTV een aantal boeiende mogelijkheden. Maar iDTV heeft ook minder prettige gevolgen: de kijker krijgt nu immers nóg meer mogelijkheden om advertentiespots te 'skippen'. Tijdens het tweede iDTV Congres geven experts een nuchter antwoord op alle vragen die u bezighouden. In Kinepolis Brussel.