Dossier start-ups: pitchen doe je zo

24/10/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 06/11/18 om 18:16
Uit Trends van 25/10/18

Een pitch duurt maar een paar minuten, maar voor starters is zo'n korte voorstelling van hun bedrijfje het moment van de waarheid. Een slechte pitch doet investeerders of zakenpartners afhaken. Hoe vermijd je dat?

Wie een start-up heeft, moet altijd klaar zijn om te pitchen. Dat kan tijdens een ultrakorte elevator pitch van nauwelijks een minuut als je toevallig een interessante zakenpartner tegen het lijf loopt. Maar meestal stellen ondernemers zich voor tijdens sessies van vijf à tien minuten voor een select publiek. Ze passen hun presentatie en hun slides steevast aan het publiek aan. Zitten er vooral investeerders in de zaal? Dan moeten ze andere informatie geven dan wanneer ze hun bedrijf voorstellen aan een incubator of een mogelijke buitenlandse partner.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners