Dat schrijft De Tijd woensdag. De enquête is ingevuld door 60 leden van Agoria die samen 19.000 Belgische jobs vertegenwoordigen.

De helft van de respondenten ziet de productie in China of in de rest van Azië spaak lopen, twee derde ervaart storingen in de toelevering van onderdelen van China aan België. De economische hinder zwelt waarschijnlijk nog aan. Ongeveer driekwart van de bedrijven houdt rekening met extra problemen, zowel in de productie in China en in de rest van Azië als in de aanvoer van China naar ons land.

De verstoorde logistieke keten is het grootste probleem. Het vrachtverkeer gaat klassiek per schip of met de trein. 'Maar de grens tussen China en Rusland is afgesloten, met geschrapte treinen tot gevolg. Ook schepen varen niet uit', zegt Kevin Verbelen, een expert in internationale handel bij Agoria.

Dat schrijft De Tijd woensdag. De enquête is ingevuld door 60 leden van Agoria die samen 19.000 Belgische jobs vertegenwoordigen. De helft van de respondenten ziet de productie in China of in de rest van Azië spaak lopen, twee derde ervaart storingen in de toelevering van onderdelen van China aan België. De economische hinder zwelt waarschijnlijk nog aan. Ongeveer driekwart van de bedrijven houdt rekening met extra problemen, zowel in de productie in China en in de rest van Azië als in de aanvoer van China naar ons land. De verstoorde logistieke keten is het grootste probleem. Het vrachtverkeer gaat klassiek per schip of met de trein. 'Maar de grens tussen China en Rusland is afgesloten, met geschrapte treinen tot gevolg. Ook schepen varen niet uit', zegt Kevin Verbelen, een expert in internationale handel bij Agoria.