Adidas koopwaardig aan de vooravond van het WK voetbal 2014

De Duitse producent van sportuitrustingen kent een terugval van zijn beurskoers met 15% tot 78 euro, en dit sinds begin 2014. Reden zijn de teleurstellende resultaten van het eerste kwartaal van dit jaar en verliezen te wijten aan wisselkoersen.

Ondanks een relatief bescheiden groei in Europa, kan Adidas volgens Géraud Missonnier van Saxo Bank rekenen op het WK voetbal in juni om de verkoop te stimuleren en de omzet te laten groeien.

De groep verwacht een nettoresultaat dat tussen de 830 en 930 miljoen euro zal liggen in 2014, en een omzetgroei van bijna 10 % dankzij de verkoop van sportartikelen, zoals de verkoop van voetbaltruitjes van gerenommeerde nationale ploegen.

Zo worden onder meer de elftallen van Duitsland, Spanje en Argentinië gesponsord door Adidas en die zouden ver moeten geraken in dit tornooi.

Daarnaast is Adidas ook van plan om de EBITDA te verhogen voor alle artikelen die de groep verkoopt en die gelinkt zijn aan de officiële bal die Adidas levert voor de FIFA World Cup in 2014, en verder ook voor de schoenen en andere sportartikelen.

Kijk Géraud Missonnier naar de grafiek, dan ziet hij dat Adidas zich met 78 euro eerder aan de lage kant bevindt en dat een positieve trend in eerste instantie kan leiden tot een hoogste koers van 93 euro, oftewel een stijging met 20%, en in de maanden na de het WK zelfs het niveau van 100 euro kan benaderen (+28%).

Géraud Missonnier denkt dan ook dat nu het gepaste moment is om ‘long’ in te zetten op dit aandeel dat zowel een goede instapprijs te bieden heeft als een koersdoel van 93 euro voor de komende 3 maanden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content