'Vergrijzing is de allerbelangrijkste marketingtrend'

27/03/17 om 15:30 - Bijgewerkt om 16:02
Uit Trends van 23/03/17

Bedrijven en hun marketeers staren zich blind op de millennials, terwijl senioren voor velen een enorme kans betekenen, vindt de Amerikaanse auteur Peter Hubbell. "Elk businessplan moet onderzoeken welke waarde de babyboomers kunnen hebben".

Het was een opvallende wending op de jongste Trends Day van de Unie van Belgische Adverteerders (UBA). Terwijl de meeste sprekers zich verdiepten in verwachte onderwerpen als big data, contentmarketing of zelfs Tomorrowland, kwam Peter Hubbell praten over de vergrijzing. Het punt dat de auteur van boeken als The old rush en Getting better with age maakte, was echter een van de meest pertinente van het congres. De babyboomers, geboren in de decennia na de Tweede Wereldoorlog, zijn met velen en ze vormen de rijkste generatie uit de geschiedenis van onze planeet. Lees je echter een hoop marketing- en mediaplannen door, dan merk je al snel dat die unisono mikken op het magische leeftijdsinterval 18 tot 44.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners