Luxeconcern LVMH ziet omzet stijgen met 17 procent

Het luxeconcern LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton voelt de crisis niet. In het eerste kwartaal steeg de omzet met maar liefst 17 procent tot 5,25 miljard euro.

Het resultaat overtreft ruimschoots de verwachtingen van analisten. Vooral in Azië, maar ook in de VS en in Europa was er veel vraag naar luxegoederen.

Een deel van de omzetstijging was te wijten aan het wisselkoerseffect, maar ook op vergelijkbare basis steeg de omzet met 14 procent. LVMH merkt op dat de positieve trend van eind 2010 zich doorzette in de eerste maanden van dit jaar.

Vooral de horloges en juwelen waren de voorbije maanden in trek: de omzet steeg met 28 procent. Daarna volgden wijnen en sterke drank (+ 20 procent), mode en handtassen (+17 procent) en parfums en cosmetica (+9 procent).

Voor de rest van 2011 gaat LVMH zich blijven toespitsen op een aantal topmerken. Het bedrijf streeft ook naar een goed geografisch evenwicht.

LVMH controleert onder meer de merken Louis Vuitton, Dior, Givenchy, Dom Perignon-champagne of Hublot-uurwerken. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content